Fik hjælp med hulltagning og desværre blev ikke alle huller som forventet.
Hvordan justerer jeg nemmest eksisterende huller (letbeton)? Det drejer sig dels om at ændre "vinklen" på visse huller og andre huller skal åbnes lidt eller justeres lidt i højde/side.
Får ikke fat med en almindelig hulsav med centerbor. Skal jeg forsøge at fastgøre en midlertidig modhold, som centerboret kan gribe i for at styre hulsaven, eller hvordan gør man?

mvh Richard

Hvor stor vinkel vil du ændre dem? Bevæger de sig om nogle grader eller titals grader?
Jeg ville forsøge at fastgøre en form for trækonstruktion i det eksisterende hul. Et par regler, der er skruet sammen, så de passer i hullet. Kan man få centerboren til at gribe i dem, så du kan køre de første centimeter i letbetonen, burde du kunne fortsætte sådan.

Hvor følsomt er det omkring hullet? En anden mulighed er at bore med småbor rundt og derefter hugge overskuddet ud med en mejsel eller brydemaskine.

• Synes
RichardRR
  • Laddar…
T tobben87 sagde:
Hvor stor vinkel vil du ændre dem? Bevæger det sig om nogle grader eller tiotals grader?
Jeg ville forsøge at fastgøre nogen form for trækonstruktion i det eksisterende hul. Et par regler der er skruet sammen så de passer i hullet. Kan man få centerboret til at greb i dem så du kan køre de første centimeterne i letbetonen, så burde du kunne fortsætte sådan.

Hvor følsomt er det omkring hullet? En anden mulighed er at bore med småbor omkring og så hugge overskuddet ud med en mejsel eller bilmaskine.
Eksisterende hul var 200mm, så tog først en 200mm hulsav og skråede med den for at gøre hullet lidt større. Tog derefter en 210mm hulsav og justerede lidt til. Da det er blåbeton, lavede jeg den sidste justering med en lang rasp.

mvh
Richard

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.