Har købt et hus med terrasse ovenpå garagen, hvor der kommer fugt ovenfra, da den nuværende tætning ikke holder målet.
Der er tidligere lagt noget epoxy ovenpå betonen, som er malet, så den har sluppet i princippet overalt.

Så tænkte jeg på at fjerne al epoxy samt slibe malingen af overfladen, men hvad skal man have som tætning derefter?

Har googlet og læst en del om forskellige varianter her, men gamle tråde, så måske er der nye ting på markedet nu...

Jeg havde en tanke om at lægge en form for overflade og så male overfladen, men måske er det ikke så enkelt. Ved jo ikke, hvordan det ser ud nedenunder, når man får malingen af...

Da jeg er helt ny på dette område, tager jeg taknemmeligt imod tips og råd om, hvad man kan gøre.

Tak på forhånd

e8vghcy71qe9opl2o7i

vbkj7ngyohx2yad7lrwbdyep

Rickard.
Rickard. Rickard.ag sagde:
[link]

Her kan du læse, hvordan jeg har løst lignende problemer. Kan tilføje, at det går godt at støbe ind tætlag på altaner, hvis man værdsætter beton som overflade højt, men det koster.
Okay. Værdsætter ikke betonen som overflade så højt, men er mere ude efter en så enkel og smidig løsning som muligt. Som sagt helt novice inden for emnet og vil gøre det så enkelt som muligt, hvis man selv skal gøre det, og lære en del undervejs selvfølgelig :)

Da der ikke er noget tag over, er det godt, hvis det er noget man kan løse på ret kort tid, i tilfælde af dårligt vejr, så man måske slipper for at dække med presenning osv.

Rickard.
Dette er mere tricky end man kan tro, da man bør se det som et helt fladt ydertag, men med mere trafik og slid end hvad et almindeligt tag udsættes for.

Eftersom det ikke er en helt ualmindelig problematik er jeg også nysgerrig på nye løsninger, men desværre kender jeg ingen, der er mulige at lave selv. Måske der er nogen her, der ved noget.

Senest redigeret:
Rickard. Rickard.ag sagde:
Detta er mere tricky end man tror, da man bør se det som et helt fladt ydertag men med mere trafik og slid end et almindeligt tag udsættes for.

Da det ikke er en helt usædvanlig problematik er jeg også nysgerrig på nye løsninger men desværre kender jeg ingen som er mulige at lave selv. Måske er der nogen andre her som ved noget.
Okay ja præcis. Var i kontakt med et gulvfirma som i så fald skulle slibe og så lægge noget polyuretanskikt lignende dem i parkeringshuse osv. Skulle koste nærmere 40000 kr for ca. 25 kvm, synes det var ganske dyrt, men det er måske hvad man må regne med...

Rickard.
Ved ikke forskellen mellem damdug og epdm-tag, men hvis det er som jeg mistænker, at det er ret ens, så vil det sikkert fungere, hvis du kan lægge dugen uden samlinger. Det går i øvrigt fint at lime med kontaktlim på dåse.

Uden samling vil jeg nok ikke kunne lægge, da terrassen er bredere end, hvad dugen er. Så har jeg jo et rækværk, der går rundt om terrassen, som er støbt i betonen, så der skal man jo komme rundt på en eller anden måde....

Jeg havde det samme problem med terrasse ovenpå garage. Jeg endte med at rive garagen ned... for dyrt/ubesværligt at ordne på en god måde i mit tilfælde, og garagen var meget skrøbelig.

• Wow
DataJonny
  • Laddar…
Rickard.
Hør med nærmeste tagfirma hvad de ville tage for at svejse pap over det. Det er ret billigt og kræver intet forarbejde. På det lægger du en løs tralle med en vis forsigtighed, så du ikke punkterer tætningslaget.

• Synes
Dowser4711
  • Laddar…
Y Ynnoj85 sagde:
Uden samling vil jeg nok ikke kunne lægge den, da terrassen er bredere end hvad dugen er. Så har jeg jo et rækværk, der går rundt om terrassen, som er støbt i betonen, så der skal man jo komme rundt på en måde....
Hvor bred er den så?
Hvordan ser rækværket ud?
Har du et varmeelement på terrassen?:)

Peter2400 Peter2400 sagde:
Hvor bred er den så?
Hvordan ser rækværket ud?
Har du en radiator på terrassen?:)
Terrassen er omkring 4.3x noget meter gange 5.5 lidt over på det længste sted. Så i bredden kan det måske fungere alligevel :thinking: Men der er jo det der stakit også... Så skal trappen også laves om, for der er samme problem på vej der, men det er ikke lige så slemt endnu.

Radiatoren er indefra, da vi har tapetseret om, så den står der midlertidigt.

Uteplads med metaltrappe, havemøbler og stakit. En radiator står midlertidigt mod husvæggen, og et rustent gelænder ses i forgrunden.

Senest redigeret:
J jimmie.p sagde:
Dette fungerer, hvis du vil have klinker på overfladen.
[link]
Ja så noget om det der. Klinker kunne måske være noget, men har aldrig lagt klinker, så spørgsmålet er, hvor godt det ville blive :rolleyes:

Kan man lægge klinker på tagpap hvis man får en taglægger til at lægge pap over hele arealet?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.