Som overskriften lyder, vil jeg gerne save dette dørhul større for at få plads til en højere dør. Dørhullet er i dag ca. 196 cm i højden, jeg vil gerne have en 21-karm.
Døråbning i en letbetonvæg med fjernet puds, støvsuger i rummet bagved, gulv med betonrester, lille vindue øverst på væggen.
Væggen består af letbeton. Hvordan plejer bjælkerne at se ud, hvor høje er de, og hvor meget armering er der i dem? Bankede lidt af stenen af og kan se, at der selvfølgelig ligger armeringsjern.
Billede af et dørhul i letbetonvæg med afsløret armeringsjern og delvis fjernet puds. Baggrunden viser delvis muret væg.
Er det muligt at save 14 cm ud for at få den højde, jeg ønsker? Hvilke foranstaltninger skal jeg tage, indsæt nye armeringsjern, når jeg har savet?

Antager at det er 7 cm ytong indervæg som ikke er bærende? I så fald kan du nemt tage tigeren og lave hullet som du vil have det uden anden foranstaltning.

Jeg overvejede også at lave en højere dør, men er usikker på, om det kan lade sig gøre uden at skulle save i bærende dele.
Væggen i spørgsmålet er en ydervæg, selvom der lige her er en lille forstue bagved. Lige nu er døren ~185 cm, så jeg slår hovedet mod karmen, hvis jeg ikke ser mig for.

Tidligere ejere har dækket over grimme byggbjælker med paneler... Hvis I undrer jer over, hvad der er der.

• Brun trædør med træbeklædning i loftet over og en ventilationsrist til venstre, i en lille entre.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.