C
Jeg havde egentlig tænkt at bruge stålsyld meeeen I ved, hvordan det plejer at være. Jeg havde et par træregler og orkede ikke at tage til byggemarkedet. Væggen skulle op.

Så jeg satte væggen op, syntes jeg satte den i spænd, men nej da, gulvsylden rørte på sig, når jeg tog fat i væggen. Så tænkte jeg, jeg må vel fastgøre den så. Det er jo også sådan, at der skal være en dør, og så har jeg brug for at have den fastgjort ordentligt på begge sider.

Havde nogle spigplugge så jeg borede gennem parketten og ned i den tynde støbning, slog dem i, og de holdt ikke særligt godt. Letbetonen smuldrede vel, da jeg borede.

Den endelige løsning blev, at jeg fastgjorde sylden i parketten direkte gennem reglen med 4,5x60. Ret meget gods i parketten.

Spigpluggen sidder fast, selvom den ikke holdt særlig godt.

Havde jeg været klog, så havde jeg bare smurt lidt PL400 under træsylten, så havde sagen været klaret, men det er svært nu. Jeg tænker dog, hvis jeg bare fastgør i parketten og ikke direkte igennem, bliver det vel ikke anderledes end at lime? Det sidder jo fast uanset?

Jeg har indtil videre kun plader fra den ene side, så der er stadig tid til at få det bedste ud af det.

Hvordan det end er, vi kommer til at lægge nyt flydende gulv ovenpå parketten, så det gør måske ikke så meget? Det man er bange for er, at parketten skrumper/svulmer og måske hæver sig?

Cirka 40 kvm parket.

Vi har flyttet døre, ellers havde det været rart at renovere parketten (meget slidt). Vi tog beslutningen om at lægge et nyt gulv ovenpå af den grund, at det er lettere at få det hele vejen ud til dørene.

C
Gør om gør ret.

Eftersom jeg ikke har bygget væggen endnu. Tager en OSB-lap som afstand (10mm bevægelsesrum) og saver gulvet af på begge sider af syllen med multiværktøjet. Derefter skruer jeg syllen løs fra vægstolperne og banker den ud. Henter gulvstykket op og lægger syllen ned. Kiler lidt træ ind imellem og strammer vægstolperne fast i syllen. Lægger syllen i betonen.

Det ville være blevet færdigt i dag, hvis ikke den onde parket havde brugt mit eneste multiblad op, nå, men jeg fik lavet en side på 20 min, så så meget arbejde var det ikke.

Bliver nødt til at købe nogle flere blade og fortsætte i morgen.

C
Slog mig nu. Hvis jeg laver en multicut præcis ved gulvsyllen på hver side får jeg bevægelsesmulighed på 10mm og behøver slet ikke bøvle med selve væggen.

Ren win 😀

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.