Hej!

Jeg har for nylig hyret et firma til at ordne et kælderrum: udgravning, makadam, celleplast, armering, vandbåren gulvvarme og ovenpå det hele 10 cm beton.

En uge efter at gulvet var færdigt, bemærkede vi, at det lyder hult, når man går på det. Når man går, vibrerer gulvet. Det er altså ikke helt fast, som vi havde forventet.

Vi overvejer at få en bygningsinspektør ind, men det er dyrt, og derfor ville jeg høre her først.

Er gulvet fejlagtigt?

Det, jeg ved om konstruktionen, er, at betonen er håndblandet finbeton, og at den ikke er vibreret. Makadamen er heller ikke pakket.

Er der nogen, der har viden om dette?

Mats-S
K kiao sagde:
Er gulvet defekt?
Ja!

Selvfølgelig skal en betonplade ikke vibrere, så er underlaget forkert lavet. For jeg antager at i betonen ligger armeringen og den vandbårne gulvvarme indstøbt(?)

Man kan spekulere i om makadamen ligger så ujævnt at cellplastisoleringen ikke ligger tæt mod underlaget og derfor kan cellplasten bevæge sig når den belastes.

Få en bygningsinspektør derhen, han vil sandsynligvis sige: Lav om, lav korrekt!

Mats-S Mats-S sagde:
Ja!

Selvfølgelig skal en betonplade ikke vibrere, så er underlaget forkert lavet. For jeg antager, at i betonen ligger armeringen og det vandbårne gulvvarme indstøbt(?)

Man kan spekulere i, om makadamen ligger så ujævnt, at celleplastisoleringen ikke ligger tæt mod underlaget og derfor kan celleplasten bevæge sig, når den belastes.

Få en bygningssagkyndig ud, han vil sandsynligvis sige: Lav det om, Gør det Rigtigt!
Ja i betonen findes armering og gulvvarmen. Tak så meget for dit svar!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.