Emnefeltet er om muligt forkert, så jeg vil forsøge at forklare det "problem", jeg står overfor.
Min tanke er at bygge et pallereol/reolkonstruktion, hvor jeg kan stable Hække indeholdende sten, vægt ca. 600kg/kvm
Hækkene, der skal opbevares i pallereolen, har målene l1200*b920*h720, og i mit tilfælde bliver det 2 sektioner i højden, der kan være der.
Jeg har kigget på Svensk Trä og forsøgt at forstå matematikken bag at beregne styrken på træbjælker/limtræsbjælker, men jeg forstår oprigtigt ikke nok.
Er der nogen venlig sjæl her, der kan hjælpe mig med at diskutere en fornuftig løsning vedrørende dimensionen på træet?
Min tanke er at bygge et pallereol/reolkonstruktion, hvor jeg kan stable Hække indeholdende sten, vægt ca. 600kg/kvm
Hækkene, der skal opbevares i pallereolen, har målene l1200*b920*h720, og i mit tilfælde bliver det 2 sektioner i højden, der kan være der.
Jeg har kigget på Svensk Trä og forsøgt at forstå matematikken bag at beregne styrken på træbjælker/limtræsbjælker, men jeg forstår oprigtigt ikke nok.
Er der nogen venlig sjæl her, der kan hjælpe mig med at diskutere en fornuftig løsning vedrørende dimensionen på træet?
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Hållfasthetsberäkning för inglasning av befintlig stor balkong/altan
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Betongfylla fyrkantsrör för ökad hållfasthet?
Metall - stålkonstruktioner, svets och smide -
Styrke gasbeton over dør
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Styrke for 45x45 regler i tag
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Hållfasthetsberäkning för tillbyggnad
Utbyggnad och tillbyggnad