Situation: en metalikrog holder en dør mod en væg. Beslaget i væggen gik i stykker efter sikkert mange år, skrue og pløk faldt ud.
Væg: halvporeøs puds/tegl/mørtel (100+ år gammelt lejlighedshus)
Hul: Relativt stort eftersom den gamle pløk rev noget ud på vejen ud.
Skrue: betydeligt mindre end hullet, kan ikke let skiftes til en større, da den sidder sammen med metalkrogen.
Prøvede allerede med en almindelig gul plastpløk, der passede til skruen, men det fylder ikke i nærheden af hullet. Prøvede også at fylde hullet med stykker af den gamle pløk og andet skrammel, men det virker ikke.
Findes der en slags pløk, der fylder det store hul og lader mig bruge den gamle mindre skrue? Det burde være den SMARTE måde at løse det på. Men jeg finder ingenting i byggemarkederne.
(Jeg forstår allerede, at man i princippet kunne fylde hullet med husfix og bore nyt og pløk - eller bare fylde det gamle hul og bore et nyt et stykke væk og pløkke osv. Men jeg tror på genbrug.)
Fyld hullet med husfix, epoxy eller noget andet, der kan være passende, efter at du har renset det så godt som muligt. Men, i stedet for at vente på, at det hærder og bore et nyt hul, sæt pluggen ind, hvor du vil have den, så den kan gå sig til og hærde på plads. Derefter skruer du bare din øje&krog ind, når det er tørt og hårdt igen.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.