Hej. Står i renovering af lejlighed. Det er en loftsetage med betonbjælkelag, som jeg skal konvertere fra el til vandbåren gulvvarme (95kvm). Spørgsmålet jeg har, er om jeg kan støbe varmeslangen ind med ca. 70 mm beton. Hele pladen bliver i dette tilfælde opvarmet. Så undrer jeg mig over, om det vil fungere? Det jeg er bekymret for, er at der vil sive varme ud gennem ydervæggen, da det er gammelt bjælkelag i en teglbygning. Når man bygger nyt, har man celleplast som forhindrer det i at gå ud den forkerte vej på væggen. Jeg vil ikke fyre for kragerne. Alternativet er, at jeg tager sporet celleplast med plader, men helst vil jeg have støbt plade. Vil 70 mm være tilstrækkeligt? Jeg har ingen bærende vægge, så lige nu er det et stort rum, derfor ville det være perfekt at støbe! (Det er gammel værksted, deraf betonbjælkelag på loftsetagen) Taknemmelig for svar og respons/ Jonas
Snupper denne tråd lidt - har haft opklodset gulv på betonbjælkelag i kælderen (klassisk 70'er hus), som nu er fjernet af flere forskellige årsager. Nu skal der lægges nyt gulv på overetagen. Der er i alt 140mm højde mellem betonen og det, der skal blive færdigt gulv, og vi taler om et areal på 110kvm.
Snupper denne tråd lidt - har haft opklodset gulv på betonbjælkelag i kælder (klassisk 70'er hus), som nu er fjernet af flere forskellige grunde. Nu skal nyt gulv på overetagen laves. Der er i alt 140 mm højde mellem betonen og det, der skal blive færdigt gulv, og vi taler om et areal på 110 kvm.
Stjæler denne tråd lidt - har haft opbygget gulv på betonbjælkelag i kælder (klassisk 70'er hus) som nu er væk af flere forskellige grunde. Nu skal nyt gulv på overetagen fikses. Der er totalt 140 mm højde mellem betonen og det, der skal blive færdigt gulv, og vi taler om et område på 110 kvm.
Der findes noget, der hedder ROT-beton også. F.eks. Ardex A38. Men jeg har ingen anelse om, hvordan de ligger prismæssigt.
Jeg mistænker, at der i princippet kun er 2 alternativer:
1. Flydespartel eller ROT-beton, dyrt men bliver færdigt hurtigt.
2. Almindelig beton, billigere men så skal I vente et godt stykke tid, før fugtniveauet er lavt nok til, at I kan lægge gulv på det.
Xx45-regler med isolering imellem. X afhængigt af byghøjde.
Sporpanel 28x70 med varmefordelingsplader.
Og så gulvet ovenpå, det er nok den billigste løsning. Det er nok også den letteste løsning vægtmæssigt. Kan jo være rart, hvis det skal op i en taglejlighed. Nu svarer jeg primært på TS spørgsmål.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.