D
Skal bygge et billigt koldlagerrum.

Vil have stående panel.

1) Kan man sætte panelet direkte på vægspær, dvs jeg skal kortle (da jeg vil have stående panel)

2) Hvilken stående panelbræt skal jeg bruge, billig uden lås. Er det z-panel så?

3) bruger jeg vindpap mellem regel og panel eller er det overkill?

Man plejer altid at fortryde visse konstruktioner. Specielt når man vil gøre det nemt eller spare.

Jeg ville satse på dampbremse og lægter, så du får et luftspalte mellem væg og panel.

Uanset om du isolerer i fremtiden, fanger dampbremsen lidt snavs, der blæser rundt, så du får det lidt renere i det kolde opbevaringsrum, og så kan du altid isolere i fremtiden.

D
Nej jeg vil aldrig isolere. Jeg har bygget med trykimprægneret træ.

Karrock
Træ koster omtrent per volumen. Det kan være, at du sparer kostnaden for søm lægter ved at gå ned en dimension på reglerne og undgå kortlingar. Ned til 95 stående bør være mere end nok.

Så mit tip er stående regler, dug, søm lægter og den panel, der har den bedste kvm-pris i din butik, tag også hensyn til længder og spild, et dyrere bræt i optimal længde kan være billigere totalt.

• Synes
Derbyboy
  • Laddar…
D
Men….

Jeg tænker typ z-panel eller lignende.

Sådan panel overlapper jo hinanden og så tænker jeg, at det ikke blæser ind så meget bös.

Så burde jeg kunne undvære vindpap

Og så kan jeg undvære lægterne.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.