Oplever en genopretning efter en vandskade, der nu er affugtet.

Har forsøgt at søge efter et lignende spørgsmål uden direkte held.

Grovkøkken under vasken med fjernet gipsvæg og synlig isolering. Rør og afløb er eksponeret. Viser forberedelser før reparation af fugtskade.

Som man kan se på billedet ovenfor, er gipspladen skåret væk under bordpladen i vores bryggers.

Hvordan spartler jeg samlingen på den bedste måde og uden at det revner i fremtiden?

Jeg overvejer at skære en strimmel af krydsfiner, som jeg skruer fast med gipsskruer bag den nuværende gipsplade og den nye gipsplade.
Men hvordan spartler jeg samlingen, da håndværkerne, der skar væggen op, har skåret væggen et par centimeter under bordpladen og ikke har meget plads til breedspartling over sparteltapen?
Jeg er ikke ivrig efter at fjerne bordpladen med det samme.

Væggen skal beklædes med glasfibervæv bagefter.

For det første, er det vigtigt, at det ikke springer? Bliver det synligt, eller kommer der skabe foran? Hvis ikke, er det bare unødvendigt arbejde at få det stykke til at lykkes. Du skal alligevel have glasfibervæv over, og det springer ikke.

Ellers er løsningen dette:
plyfa eller bræt bag gipsen, så skarver du på med den nye gips. Stil et bræt under køkkenvaskkanten og støt op. Så fjerner du vinkeljernene. Når det er gjort, faser du gipskanterne og sætter en spartelbånd på. (vante tømrere og malere spartler den ind i samme trin) Er du uvant med spartelbånd af papir, så limer du den fast med vævlim eller almindelig hvid trælim. Lad det tørre i løbet af dagen, og om aftenen spartler du over med et tyndt lag. Når det er tørret dagen efter, sliber du det let, og så påfører du det sidste lag af spartel. Tyndt. På den måde undgår du, at spartelbåndet bobler op og slipper, hvis du er uvant. Selv malere anbefaler uvante privatpersoner denne løsning. Når det er gjort, sætter du dit nye væv på og afventer slutmaling. Klart =)

Tidsforbrug for tømrer inkl spartelbånd ca. 1,5 time
Tidsforbrug for ivrig hjemmefixer inkl spartel og tørretid + slibning + spartel + slibning + væv/vævlim 2 dage

Senest redigeret:
Tak for det hurtige svar!

Ja så er det bedst at bruge spartelremse, fordi rummet er åbent og synligt.
Tidligere har jeg brugt limning af remsen for at være på den sikre side, så det bliver nok sådan denne gang også ;)

• Synes
ItWasntMe
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.