Hej,

Jeg arbejder på et projekt, hvor jeg havde tænkt mig at bruge pl400, men indså, at arbejdet bliver meget lettere, hvis jeg bruger en gennemsigtig susbitut (den hvide farve vil kunne ses). Har nogen forslag til limning af hårdt træ udendørs?

ClasseClas ClasseClas sagde:
Casco PU-lim er transparent
[link]
Inden det er hærdet ja, når det er hærdet bliver det et gulligt skum.

• Synes
hasnas
  • Laddar…
H hasnas sagde:
Hej,

Jeg arbejder på et projekt, hvor jeg havde tænkt mig at bruge PL400, men indså, at jobbet bliver så meget lettere, hvis jeg bruger en gennemsigtig erstatning (den hvide farve vil være synlig). Er der nogen, der har forslag til at lime hårdttræ udendørs?
Dagens PL 400 er ikke, hvad det engang var. Måske kan transparent silikone være noget? Der findes modeller i dag, der ikke gulner med tiden.

• Synes
hasnas
  • Laddar…
T tergo sagde:
eller Trans Clear | Relekta (tec7.se)
Afhænger som sagt af hvad der skal limes og hvilken styrke man har brug for.

• Synes
hasnas
  • Laddar…
Krille-72 Krille-72 sagde:
Beror som sagt på vad som ska limmas och vilken styrka man behöver.
God pointe, det er hårdttræ mod hårdttræ og så stærkt som muligt.

Mazen Mazen sagde:
Kig på Biltemas Multbiond, en MS polymer.
[link]
Kigger man i sikkerhedsdatabladet ville jeg 1000 gange hellere bruge Tec7 ms polymer end Biltemas modstykke.

• Synes
hasnas
  • Laddar…
H hasnas sagde:
Bra pointe, det er hårdt træ mod hårdt træ og så strakt som muligt.
Så stærkt som muligt! Da kan du glemme alt, der er transparent.

• Synes
hasnas
  • Laddar…
W witten sagde:
Hvis man kigger i sikkerhedsdatabladet, ville jeg 1000 gange hellere bruge Tec7 ms polymer end Biltemas pendant.
Fortæl gerne mere. Jeg har brugt begge disse produkter med stor succes, hvad er det, der skulle gøre Biltemas Multibond 1000 gange værre at anvende sikkerhedsmæssigt?

• Synes
hasnas
  • Laddar…
H Harald Blåtumme sagde:
Fortæl gerne mere. Jeg har brugt begge disse produkter med stor succes, hvad er det der skulle gøre Biltemas Multibond 1000 gange værre at bruge sikkerhedsmæssigt?
Hele konceptet med en giftfri hverdag. Men jeg orker ikke at gøre et stort nummer ud af det, for jeg har allerede på fornemmelsen, at vi ikke har samme syn.

• Synes
hasnas
  • Laddar…
W witten sagde:
Hele konceptet med en giftfri hverdag. Men jeg orker ikke at uddybe det, for jeg fornemmer allerede nu, at vi ikke har samme synspunkt.
Jeg er lige så interesseret som de fleste i at undgå unødig belastning af giftstoffer, ved ikke hvorfra du skulle have fået den opfattelse, at dette er ligegyldigt for mig.

Det er derfor jeg spørger, fordi du tilsyneladende ved noget om disse produkter, som jeg ikke ved. At de begge giver vanvittigt stærke og passende fleksible fuger er slået fast, Biltemas BT Multibond er betydeligt billigere, ca. halv pris mod Tec7.

• Synes
hasnas
  • Laddar…
H Harald Blåtumme sagde:
Jeg er lige så interesseret som de fleste i at undgå unødig belastning af gifte, ved ikke, hvorfra du skulle have fået opfattelsen, at dette er ligegyldigt for mig.

Det er derfor, jeg spørger, eftersom du tydeligvis ved noget om disse produkter, som jeg ikke ved. At de begge giver vanvittigt stærke og passende fleksible fuger er fastslået, Biltemas BT Multibond er væsentligt billigere, ca. halve prisen mod Tec7.
Ok, undskylder for det. Tec7 er giftfri og fødevaregodkendt, og det er bare eksempel på personlig valg, jeg plejer at tage, når der findes øvrigt tilsvarende alternativer, selvom det er dyrere.

• Synes
Harald Blåtumme og 1 anden
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.