Hej,
Jeg har brug for nogle råd om, hvordan jeg skal afslutte en væg på begge sider af en murstensvæg. Der sidder en brændeovn der, så den bliver kun let lun nærmest ovnen.

1. Loftlisten, skal jeg trække den lige over til næste rumshjørne eller en form for afslutning mod, hvor murstensvæggen starter på hver side. Men så er afslutningen vigtig på hver side kritisk.
Problemet er, at den højre del af væggen er ca. 1,5 cm grundere så at sige. Så jeg må bygge en loftliste op det stykke i så fald.
2. Væg fra loftliste til gulvliste. Bare en almindelig tætningsliste/smygeliste?

Murstensvæg foran en kamin med sort fliser og et ventildæksel øverst, omgivende vægge delvist synlige.

Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 sagde:
Hej,
Behöver lite råd om hur jag skall avsluta en vägg på båda sidor om en murstock. Det sitter en kamin där så den blir bara lätt ljummen närmast kamin.

1. Loftlisten, skal jeg trække lige over til næste værelse hjørne eller en slags afslutning mod hvor skorstensvæggen begynder på hver side. Men så er afslutningen vigtig på hver side kritisk.
Problemet er, at den højre del af væggen er ca. 1,5 cm grundere, så at sige. Så skal bygge op en loftsliste det stykke i så fald.
2. Væg fra loftslisten til gulvlisten. Bare en almindelig dæklist/smyglist?

[billede]
kør et yderhjørne afslut på begge siderne

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.