Hej!

Jeg løfter et spørgsmål i tilfælde af, at det skulle vise sig, at etageadskillelsen i vores rækkehus er muggen, da vi har haft regn ind i facaden. En anden nabo opdagede dette i sin bolig. Vi har ikke undersøgt dette i vores.

Hvor dyrt er det, og hvordan går det?
Rækkehus, 130 kvm. To etager, ikke skrånende terræn. Dette gælder etageadskillelsen mellem første og anden etage.

Skimmelsvamp på hvad? Hvilke skader har naboen? Meget usædvanligt at et helt bjælkelag udskiftes på grund af skimmelsvamp. Det må være helt råddent i så fald.

• Synes
Golden Expat
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Skimmelsvamp på hvad? Hvilke skader har naboen? Meget usædvanligt at et helt bjælkelag udskiftes pga. skimmelsvamp. Det må være helt rådnet, hvis det er.
Mellembjælkelaget, den yderste regel mod facaden ser ud til at være rådnet, da facaden sandsynligvis har været dårligt konstrueret. Udskifter man den da? Facaden skal jo naturligvis laves om for at stoppe det, med den måde den ser ud på.

Man bytter det som er råddent og beskadiget bare.

Man bytter det som er råddent og beskadiget bare.
Det køber jeg. Men går dette? Tænker da det er bærende del? Og at det er den ydre.

Ja

Ja
Er det et større indgreb for en håndværker eller kostbart?

Nej, næppe.

Bekymre dig ikke. Hvis nogen del er rådden, så udskiftes den del. River man noget som er bærende, så må man sætte en stempel, der holder oppe dele af bjælkelaget, så det ikke hænger. Det største problem bliver indvirkningen på loftet i så fald.

Nej, knappast.
Hold da op, det er godt. Tak for svar.

J Johan456 sagde:
Oroa dig ikke. Hvis nogen del er rådden så bliver den del skiftet. Rive man noget som er bærende så må man sætte stempel som holder oppe dele af bjælkelaget så det ikke hænger. Det største problem bliver indvirkning på loftet i så fald.
Hvad godt. Værdsætter infoen. Så kan jeg sove lidt bedre i nat!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.