Hej. Vi skal udskifte det spændte paploft og sætte gips. Huset er fra 1956. Loftet er et indendørs loft på mellem-etagen. Brædder i loftet. Vi skal også sænke loftet, så der er plads til spotlights, der kræver 36 mm. Hvordan skal man opbygge dette? Kan man skrue 45x95 direkte i brædderne og sætte gipsen på det? Jeg retter op med plastchims mellem regel og brædder.

Det går udmærket at skrue i råsponten.

• Synes
HantverksMannen
  • Laddar…
Ved nærmere eftertanke burde det være nok med 28x95 for gipset bygger 13 mm så får jeg 41 mm, og så får spotlysene plads uden at man sænker loftet mere end nødvendigt.
Skal der kun være luft mellem gips og råspont, eller skal man lægge isolering, fugtspærre eller noget andet når man alligevel er i gang?

surris
H HantverksMannen sagde:
Ved nærmere eftertanke burde det være nok med 28x95 for gipset bygger 13 mm så da får jeg 41 mm og da får spottene plass uten at man senker loftet mer enn nødvendig.
Skal det bare være luft mellem gips og råspont eller skal man lægge i isolering, fugtspærre eller noget andet når man alligevel er i gang?
Behøves ingen isolering om I ikke vil isolere pga. lyd fra overetagen. Ingen plastik.

• Synes
HantverksMannen
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.