Hej til alle kloge!
Jeg tænkte på at skære panelet i køkkenet ned en halv meter. Det går næsten op til loftet lige nu, og jeg vil have mere plads til tapet. Vi har lige købt huset og er helt begyndere med sådan noget her, jeg har lidt forskellige idéer og ved ikke, hvad der er bedst.
Jeg troede, at panelet ville ligge udenpå væggen, og at dette ville blive et relativt enkelt projekt, men da jeg fjernede listen, så jeg, at træpanelet ligesom møder den tapetserede gipsplade.
1. Så, når jeg har skåret panelet ned til, hvor jeg vil have det, burde jeg så sammensætte med gipsplader, hvor panelet tidligere sad, og spartle den nye gipsplade, hvor den møder den gamle?
2. Eller burde jeg tage de nuværende gipsplader ned også for at slippe for samlingen, sætte hele, nye op. Det kunne måske være bedre med samme gipsplade fra panelen og hele vejen op til loftet?
Er jeg dum, hvis jeg ikke vil tage overskabene ned? Det føles overvældende. Både gipsplade og panel fortsætter ind bag overskabene, hvis jeg saver gipspladen og panelet langs med overskabene, risikerer jeg bæreevnen da? Kan det gøre, at overskabene falder ned?
3. Eller.. burde jeg lade alt blive siddende, og måske sømme en tynd plade op over det hele i stedet? Og lade den gå fra loftet og ned til, hvor jeg vil have panelet til at starte? Tapetsere direkte på den og så sætte en liste ved overgangen?
Jeg lægger et billede ind af, hvordan det ser ud lige nu, med en rød streg, hvor jeg vil skære panelet.
Panelet kapar du lettest med et multiværktøj, derefter lapper du med en gips og spartler, lim en papirstrimmel over samlingen for at armere.
Kan du tage skabet ned, letter det arbejdet, men det er ikke nødvendigt.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.