10,616 læst ·
19 svar
11k læst
19 svar
Skal fuge med fugeskum indendørs. Hvilken beskyttelsesmaske er nødvendig?
Skal fuges med fugeskum indendørs (krybe tæt på gulv). Hvilken beskyttelsesmaske er nødvendig?
ESSVE skriver f.eks. sådan her:
Og så skal man beskytte sig, så man ikke får skum på huden. Jeg har solide gummihandsker hjemme.
ESSVE skriver f.eks. sådan her:
- Ved dårlige ventilationsforhold må dette produkt kun benyttes sammen med en beskyttelsesmaske med passende gasfilter (af typen A1 ifølge standarden EN 14387).
Og så skal man beskytte sig, så man ikke får skum på huden. Jeg har solide gummihandsker hjemme.
Fandt en beskyttelsesmaske som Jula sælger
http://www.jula.se/halvmask-906179
Står:
[h=1]Halvmaske[/h]To A1-filtre inkluderet
Komfortabel halvmaske med centralt åndedrætsventil og to udskiftelige A1-filtre, der filtrerer organiske dampe bort. Takket være lav vægt og justerbare fastgørelsesbånd er masken både let og komfortabel at bære.
http://www.jula.se/halvmask-906179
Står:
[h=1]Halvmaske[/h]To A1-filtre inkluderet
Komfortabel halvmaske med centralt åndedrætsventil og to udskiftelige A1-filtre, der filtrerer organiske dampe bort. Takket være lav vægt og justerbare fastgørelsesbånd er masken både let og komfortabel at bære.
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
I visse fugeskum"flasker" ligger der et par plastikhandsker foldet inde i låget.Fjelie 17 sagde:
Så jeg antager, at det er det eneste beskyttelsesudstyr, man behøver. Og jeg tror nok, at det er tilstrækkeligt til midlertidig amatørbrug.
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Nej, det er underligt, men de vil vel have, at det skal være tæt og trækfrit, og at tingene (f.eks. vinduerne) sidder fast. Hvordan fastgør man vinduerne i et halmhus?haavard sagde:
Forresten, har du computer, og telefon, og TV? Ved du hvor meget "skidt" der er i dem
Trådens bedste tip. Jeg lykkedes med at fuge mig selv i ansigtet sidste sommer, da jeg delte en skumflaske og en ditto pistol. Havde skum overalt og på øjenlågene, så jeg ikke kunne se noget - klarede heldigvis øjnene takket være en hjælper, fanden ved, om jeg havde klaret det uden en hjælpende hånd. Meget ubehageligt.svartöra sagde:
I øvrigt skal man nok ikke overdrive risiciene. Er man alligevel bekymret, kan man jo købe skum, der ikke er farligt. Essve har fx. Læs også her om reglerne, der kom for et par år siden:
http://www.essve.com/se/Retail/Media/Nyheter/Ny-lag-som-beror-fogskum/
Senest redigeret:
vil I vide noget besværligt? fug skum på benene efter en tabt dåse, da en flaske røg i gulvet, når en sidedør blev åbnetMathiasS sagde:Trådens bedste tips. Jeg lykkedes at få fugemasse på mig selv i ansigtet i sommer, da jeg delte en skumflaske og en dito pistol. Havde skum overalt og på øjenlågene, så jeg ikke så noget - klarede heldigvis øjnene takket være en hjælper, fanden ved om jeg havde klaret det uden en hjælpende hånd. Meget ubehageligt.
I øvrigt skal man nok ikke overdrive risiciene. Er man alligevel bekymret, kan man jo købe skum, der ikke er farligt. Essve har fx. Læs også her om reglerne, som kom herom året:
[link]
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Fik præcis som Mathiass fogskum i ansigtet, da jeg skar af plastpipen, hvor der var tryk... Klarerede øjnene men fik på øjenlågene og vipperne, og det er fandme ikke sjovt. Beskyttelsesbriller gælder for mig i dag.