Skal fuges med fugeskum indendørs (krybe tæt på gulv). Hvilken beskyttelsesmaske er nødvendig?

ESSVE skriver f.eks. sådan her:

• Ved dårlige ventilationsforhold må dette produkt kun benyttes sammen med en beskyttelsesmaske med passende gasfilter (af typen A1 ifølge standarden EN 14387).

Og så skal man beskytte sig, så man ikke får skum på huden. Jeg har solide gummihandsker hjemme.

Ups, det har jeg aldrig haft, derimod holder jeg næsen et stykke væk og lufter så meget jeg kan.

Men klistret er det. Brug tøj der kan smides ud, for du får ikke klistret af.

Fandt en beskyttelsesmaske som Jula sælger

http://www.jula.se/halvmask-906179

Står:

[h=1]Halvmaske[/h]To A1-filtre inkluderet

Komfortabel halvmaske med centralt åndedrætsventil og to udskiftelige A1-filtre, der filtrerer organiske dampe bort. Takket være lav vægt og justerbare fastgørelsesbånd er masken både let og komfortabel at bære.

Jeg forstår ikke, at folk vil bo i huse, hvor materialerne indeholder så meget skidt.

Fjelie 17 sagde:
Uops, det har jeg aldrig haft, derimod holder jeg næsen et stykke væk og lufter så meget jeg kan.

Men klistret er det. Brug tøj som kan smides væk, for du får ikke klistret af.
I visse fugeskum"flasker" ligger der et par plastikhandsker foldet inde i låget.

Så jeg antager, at det er det eneste beskyttelsesudstyr, man behøver. Og jeg tror nok, at det er tilstrækkeligt til midlertidig amatørbrug.

Brug beskyttelsesbriller - du vil ikke have klistret i øjnene!

S
haavard sagde:
Jeg forstår ikke, at folk vil bo i huse, hvor materialerne indeholder så meget skidt.
hvad bruger du så? jeg bruger ikke gerne fugeskum heller. men mest fordi jeg ikke kan lide at dreje med det.

haavard sagde:
Nej, det er underligt, men de vil vel have, at det skal være tæt og trækfrit, og at tingene (f.eks. vinduerne) sidder fast. Hvordan fastgør man vinduerne i et halmhus?

Forresten, har du computer, og telefon, og TV? Ved du hvor meget "skidt" der er i dem ;)

svartöra sagde:
Anvend beskyttelsesbriller - du vil ikke have klistret i øjnene!
Trådens bedste tip. Jeg lykkedes med at fuge mig selv i ansigtet sidste sommer, da jeg delte en skumflaske og en ditto pistol. Havde skum overalt og på øjenlågene, så jeg ikke kunne se noget - klarede heldigvis øjnene takket være en hjælper, fanden ved, om jeg havde klaret det uden en hjælpende hånd. Meget ubehageligt.

I øvrigt skal man nok ikke overdrive risiciene. Er man alligevel bekymret, kan man jo købe skum, der ikke er farligt. Essve har fx. Læs også her om reglerne, der kom for et par år siden:

http://www.essve.com/se/Retail/Media/Nyheter/Ny-lag-som-beror-fogskum/

Senest redigeret:
S
vindue i halmhus er et lidt dårligt forslag. plejer at findes lidt træ i et halmhus

S
MathiasS sagde:
Trådens bedste tips. Jeg lykkedes at få fugemasse på mig selv i ansigtet i sommer, da jeg delte en skumflaske og en dito pistol. Havde skum overalt og på øjenlågene, så jeg ikke så noget - klarede heldigvis øjnene takket være en hjælper, fanden ved om jeg havde klaret det uden en hjælpende hånd. Meget ubehageligt.

I øvrigt skal man nok ikke overdrive risiciene. Er man alligevel bekymret, kan man jo købe skum, der ikke er farligt. Essve har fx. Læs også her om reglerne, som kom herom året:

[link]
vil I vide noget besværligt? fug skum på benene efter en tabt dåse, da en flaske røg i gulvet, når en sidedør blev åbnet

Åh, det forsvandt, da du barberede benene....

• Synes
jeppeknaster og 2 andre
  • Laddar…
S
hahah

MathiasS sagde:
Trådens bästa tips. Jeg lykkedes med at bruge mig selv i ansigtet sidste sommer, da jeg delte på en skumflaske og en lignende pistol. Havde skum overalt og på øjenlågene...
Delte? Gnavede du af den med tænderne :confused:

Fik præcis som Mathiass fogskum i ansigtet, da jeg skar af plastpipen, hvor der var tryk... Klarerede øjnene men fik på øjenlågene og vipperne, og det er fandme ikke sjovt. Beskyttelsesbriller gælder for mig i dag.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.