har gravet en bit ved siden af huset for at gøre det pænt med singel mm... nu når jeg har gravet op, skal jeg lægge en form for isolering længst ved huset? Har syll på plade... det er en ”kant” der hælder fra huset, måske er det nok?
Mvh Robin
Mvh Robin
For at du ikke laver en egentlig dræning men en kosmetisk foranstaltning. Intet problem med det, men så ville jeg stoppe der.
For det første vil man ved fremtidigt salg ikke give indtryk af, at det er mere end netop en kosmetisk foranstaltning. Tænk hvis køberen tror, at det er en dræning.
For det andet vil det ikke give så meget nytte, hvis man ikke drænerer vandet væk der.
For at isoleringen skal fungere som tænkt, skal det være tørt.
For det første vil man ved fremtidigt salg ikke give indtryk af, at det er mere end netop en kosmetisk foranstaltning. Tænk hvis køberen tror, at det er en dræning.
For det andet vil det ikke give så meget nytte, hvis man ikke drænerer vandet væk der.
Okay, men er det bedre at have græs helt ind til husvæggen i stedet for singel da? Har ingen planer om at flytte heller, i mit forrige hus havde jeg også græs ved huskanten, som var meget vådt om vinteren, men da jeg lagde grovsingel, så blev der ikke så meget fugtbelastning mod fundamentet.harry73 sagde:
Fordi du ikke laver en rigtig dræning, men en kosmetisk foranstaltning. Intet problem med det, men så ville jeg stoppe der.
For det første vil man ved fremtidigt salg ikke give indtryk af, at det er mere end netop en kosmetisk foranstaltning. Tænk hvis køberen tror, det er en dræning.
Kommer ikke blive stor forskel i fugtbelastning, hvis vandet ikke kan væk.
I værste fald leder nu vandet ind under huset.
Men pointen er, at du ikke skal reparere noget, der ikke er i stykker. Fungerer det, behøver du ikke gøre noget. Men har du problemer med fugt langs huset, skal du dræne ordentligt.
I værste fald leder nu vandet ind under huset.
Men pointen er, at du ikke skal reparere noget, der ikke er i stykker. Fungerer det, behøver du ikke gøre noget. Men har du problemer med fugt langs huset, skal du dræne ordentligt.
Har ikke fugtproblemer ENDNU, men vil hellere have singel og måske fliser ovenpå i stedet for græslighed ved huset...harry73 sagde:
Der vil ikke være den store forskel i fugtbelastning, hvis vandet ikke kan komme væk.
I værste fald leder vandet nu ind under huset.
Men pointen er, at du ikke skal ændre noget, der ikke er i stykker. Hvis det fungerer, behøver du ikke gøre noget. Men hvis du har problemer med fugt langs huset, skal du dræne ordentligt.
Fliser ovenpå singlen lyder som en god idé, da den hårde overflade leder vandet væk fra huset, i modsætning til singel, som bare lader det gå direkte ned i jorden. (Helst med lidt hældning væk fra huset)
På den anden side beskytter leret/jorden med græsset også ret godt...
Netop græsplæne hele vejen frem til huset er jo ikke så slemt. Buskads er derimod noget at undgå.
På den anden side beskytter leret/jorden med græsset også ret godt...
Netop græsplæne hele vejen frem til huset er jo ikke så slemt. Buskads er derimod noget at undgå.