Jeg skal opdele en stue herhjemme, så vi får et ekstra soveværelse. Jeg har det meste klart for mig, men er lidt usikker på om (og i så fald hvad) jeg skal have mellem det eksisterende gulv og den regel jeg skruer fast i gulvet.
Gulvet er et 28 mm grangulv som ligger på gulvspånplade.
Jeg har følgende derhjemme, som ligger og roder. Kan det være formålstjenligt – jeg tænker at formålet er den ekstra lyddæmpning man får.
Gulvet er et 28 mm grangulv som ligger på gulvspånplade.
Jeg har følgende derhjemme, som ligger og roder. Kan det være formålstjenligt – jeg tænker at formålet er den ekstra lyddæmpning man får.
Nytt_användarnamn_2024_12
Banlyst
· Sveriges himmelrike
· 165 indlæg
Nytt_användarnamn_2024_12
Banlyst
- Sveriges himmelrike
- 165 indlæg
Du tænker rigtigt, man skal altid have noget imellem syllen og trægulvet for at undgå trinlyd, alternativt skrue-lime reglen i trægulvet, men så låser man gulvets bevægelser mere…S Sargen sagde:Jeg skal dele et alrum herhjemme, så vi får et ekstra soveværelse. Jeg har det meste klart for mig, men er lidt usikker på, om (og i så fald hvad) jeg skal have mellem det eksisterende gulv og den regel, jeg skruer fast i gulvet.
Gulvet er et 28 mm grangulv, der ligger på gulvspånplade.
Jeg har følgende hjemme, der ligger og roder. Kan det være formålstjenligt – jeg tænker, at formålet er den ekstra lydisolering, man får.
Det går udmærket at bruge foam.
Man plejer ikke at lægge en fodliste af træ direkte mod et trægulv uden at lime imellem for at undgå bevægelseslyde…S Sargen sagde:Jeg skal dele et opholdsrum herhjemme, så vi får endnu et soveværelse. Jeg har vel det meste klart for mig, men er lidt usikker på om (og i så fald hvad) jeg skal have mellem det eksisterende gulv og den regel, jeg skruer fast i gulvet.
Gulvet er et 28 mm grantrægulv, der ligger på gulvspånplade.
Jeg har følgende derhjemme, som ligger og roder. Kan det være egnet – jeg tænker, at formålet er den ekstra lydisolering, man får.
Men skum virker nok godt i kombination med skruning af fodlisten, så det bliver godt…
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Åbne rummet op - rive en indvendig væg ned
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Hvordan sikrer man, at vægisoleringen sidder stabilt mellem vinddug og indvendig vægpanel?
Bærende kælder-indervæg i dårlig stand
Måla rum i gammalt tegelhus (skivbeklädda innerväggar + tegel/pus)
Färg, Måla & Tapetsera -
Fastgøre indvendig væg med spånskivekile i loftet
Byggematerialer & Byggeteknologi