6,539 læst ·
15 svar
7k læst
15 svar
Sætte op rullgardiner i gipsloft??
Hej,
Vi har skråvægge og har brug for at sætte en rullegardin op, der er 140 cm bred. Vi kan ikke ramme reglarne på grund af den position, vi ønsker. Holder 13 mm enkeltgips til dette? Expanderskrue eller andet?
Tak!
/K
Vi har skråvægge og har brug for at sætte en rullegardin op, der er 140 cm bred. Vi kan ikke ramme reglarne på grund af den position, vi ønsker. Holder 13 mm enkeltgips til dette? Expanderskrue eller andet?
Tak!
/K
Skulle jeg sætte en rullegardin op, ville jeg gerne være sikker. Ikke bare tro. Gipsen holder måske, men ikke for evigt. Det afhænger jo lidt af, hvordan, hvem og hvornår man trækker gardinet op og ned. Hvis det er "prydgardiner", fungerer det sikkert. Jeg ville aldrig gøre sådan i et børneværelse.kallun sagde:
Du behøver jo ikke at tage en trykimprægneret terrassebræt. Du kan tage en hvidmalet 42x22 (eller nærmeste dimension) skåret præcis så lang som rullegardinet. Ingen vil se det.
Jo, men et rullegardin som bliver trukket ned og op ofte, det skaber jo bevægelse så jeg overvejer om der ikke er risiko for at det på sigt ikke bliver så godt. En uændret belastning ville som sagt ikke være et problem...raveper sagde:
Grundstött
· Halland
· 28 348 indlæg