Sidste sommer fastgjorde jeg keramiske fliser på min poolvæg af frigolit med et til materialet egnet tublim. Frigolitten havde været udsat for vejr og vind i et stykke tid og var derfor blevet mjölig. I løbet af vinteren er alle fliserne faldet ned. Planen nu er at sætte dem op igen med fix. Er der nogen, der har erfaringer? Skal jeg net før? Primer? Eller måske slibe mjöligheden af frigolitten?
Er nok så, at der er blevet en dammyta på frigoliten, og så kan limmet ikke fæste, det bliver som bagebordet; mel på dejen fastner ikke. Du må prøve at børste støvet væk og sætte en plade som prøve, primer er nok en god idé, men jeg ved ikke hvilken slags, om det er nødvendigt. De nederste plader skal have en fast grund at stå på, så limmet kun holder pladerne på plads mod frigoliten, de tipper ikke ud, ellers vil de måske falde igen.
Bliver måske svært at få det jævnt med kanten øverst ser jeg, men du har lange tvinger, hold dem på plads og læg beton under, sørg bare for at betonen er i god kontakt med undersiden af fliserne, vent en dag med at fjerne tvingerne
Renovatør
· Kalmar
· 3 042 indlæg
Ville nok tro, at det er den forkerte type plader at montere fliser på
Klik her for at svare