Skal sænke loftet i lejlighed og sætte spots ind.
Undrer mig om det er muligt at sætte 70 pladeregler direkte mod loftet?
skal nemlig sænke 70mm +gips.

Problemet jeg ser i det hele er jo, at man skal skyde med boltpistolen på skrå for at fastgøre reglen mod loftet, reglen skal altså sidde som et "E" (hvis man fjerner stangen i midten) op mod loftet :)

Håber I forstår min tanke, skal sænke ca 55 kvm loft.
Nogen der har prøvet dette? eller hvad tror I?

Mvh

jojjekaa sagde:
Skal sænke loft i lejlighed og indsætte spots. Undrer mig over, om det er muligt at sætte 70 pladeregler direkte mod loftet? skal nemlig sænke 70mm + gips.

problemet jeg ser i det hele er jo at man skal skyde med boltpistolen på skrå for at fastgøre reglen mod loftet, reglen skal altså sidde som et "E" (hvis man fjerner stiften i midten) op mod loftet:)

Håber I forstår min tanke, skal sænke ca. 55 kvm loft. Er der nogen, der har prøvet dette? eller hvad tror I?

Mvh
Der findes "pladeregler" som er beregnet til at sætte i loft. http://www.lindab.se/frameset/run_f...terweb_standard.asp&ExpandID=855&T=39&P=11266

Får desværre ikke frem linket:(

RobZombie sagde:
Der findes "plåtreglar" som er beregnet til at sætte i loftet. [link]
mener du loftprofil (hattprofil) eller hvad de kaldes?:P

Paul-Staffanstorp
Personligt foretrækker jeg at sætte metalreglarne mod væggene som en ramme og indfælde træreglar mellem disse, for så kan man samtidig benytte lejligheden til at rette et eventuelt skævt tag, så det kommer i vater.
Samtidig sænker man det ned, så man får plads til elektriske rør over alle reglarne, så man undgår at bore i dem for at trække elektriciteten.

Jeg er enig. Jeg ville også sætte reglarne på væggen. Bliver det for langt mellem væggene, kan man hængsla ned reglarne mellem væggene med hulbånd.

Træregler? Stålregler direkte mod loftet?
Nja, dels er træ upålideligt med hensyn til rethed, dels bruger man kroge til at nivellere det sænkede loft. I jojjekaas tilfælde kan det være tilstrækkeligt med såkaldt direkte monteret loft (stålregler direkte mod bjælkelaget). Ellers er nedhængt loft altid at foretrække.

http://byggsystem.knaufdanogips.se/system/ceilings/index.html

isolde sagde:
Træregler? Stålregler direkte mod loftet?
Nja, dels er træ upålideligt mht. rethed, dels bruger man kroge til at nivellere det sænkede loft. I jojjekaas tilfælde kan det være tilstrækkeligt med sk diktmonteret loft (stålregler direkte mod bjælkelaget). Ellers foretrækkes nedhængt loft altid.

[link]
Skal jo selvfølgelig lave en ramme rundt om med skinner, som man fastgør på væggen mod loftet, derefter sætter man bare reglerne i skinnen og fastgør reglerne i loftet med vinkler. dikt mod loftet så pass behøves ikke bruges da loftet i dag er i vater :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.