4,241 læst ·
7 svar
4k læst
7 svar
Sætte 70 Pladeregler direkte mod betontag?
Skal sænke loftet i lejlighed og sætte spots ind.
Undrer mig om det er muligt at sætte 70 pladeregler direkte mod loftet?
skal nemlig sænke 70mm +gips.
Problemet jeg ser i det hele er jo, at man skal skyde med boltpistolen på skrå for at fastgøre reglen mod loftet, reglen skal altså sidde som et "E" (hvis man fjerner stangen i midten) op mod loftet
Håber I forstår min tanke, skal sænke ca 55 kvm loft.
Nogen der har prøvet dette? eller hvad tror I?
Mvh
Undrer mig om det er muligt at sætte 70 pladeregler direkte mod loftet?
skal nemlig sænke 70mm +gips.
Problemet jeg ser i det hele er jo, at man skal skyde med boltpistolen på skrå for at fastgøre reglen mod loftet, reglen skal altså sidde som et "E" (hvis man fjerner stangen i midten) op mod loftet
Håber I forstår min tanke, skal sænke ca 55 kvm loft.
Nogen der har prøvet dette? eller hvad tror I?
Mvh
Der findes "pladeregler" som er beregnet til at sætte i loft. http://www.lindab.se/frameset/run_f...terweb_standard.asp&ExpandID=855&T=39&P=11266jojjekaa sagde:Skal sænke loft i lejlighed og indsætte spots. Undrer mig over, om det er muligt at sætte 70 pladeregler direkte mod loftet? skal nemlig sænke 70mm + gips.
problemet jeg ser i det hele er jo at man skal skyde med boltpistolen på skrå for at fastgøre reglen mod loftet, reglen skal altså sidde som et "E" (hvis man fjerner stiften i midten) op mod loftet
Håber I forstår min tanke, skal sænke ca. 55 kvm loft. Er der nogen, der har prøvet dette? eller hvad tror I?
Mvh
Paul-Staffanstorp
Renovatør
· Skåne
· 8 988 indlæg
Paul-Staffanstorp
Renovatør
- Skåne
- 8,988 indlæg
Personligt foretrækker jeg at sætte metalreglarne mod væggene som en ramme og indfælde træreglar mellem disse, for så kan man samtidig benytte lejligheden til at rette et eventuelt skævt tag, så det kommer i vater.
Samtidig sænker man det ned, så man får plads til elektriske rør over alle reglarne, så man undgår at bore i dem for at trække elektriciteten.
Samtidig sænker man det ned, så man får plads til elektriske rør over alle reglarne, så man undgår at bore i dem for at trække elektriciteten.
Træregler? Stålregler direkte mod loftet?
Nja, dels er træ upålideligt med hensyn til rethed, dels bruger man kroge til at nivellere det sænkede loft. I jojjekaas tilfælde kan det være tilstrækkeligt med såkaldt direkte monteret loft (stålregler direkte mod bjælkelaget). Ellers er nedhængt loft altid at foretrække.
http://byggsystem.knaufdanogips.se/system/ceilings/index.html
Nja, dels er træ upålideligt med hensyn til rethed, dels bruger man kroge til at nivellere det sænkede loft. I jojjekaas tilfælde kan det være tilstrækkeligt med såkaldt direkte monteret loft (stålregler direkte mod bjælkelaget). Ellers er nedhængt loft altid at foretrække.
http://byggsystem.knaufdanogips.se/system/ceilings/index.html
Skal jo selvfølgelig lave en ramme rundt om med skinner, som man fastgør på væggen mod loftet, derefter sætter man bare reglerne i skinnen og fastgør reglerne i loftet med vinkler. dikt mod loftet så pass behøves ikke bruges da loftet i dag er i vaterisolde sagde:
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Lamputtag från 70-talet - vad är det för "kontakt" och vad ska man ersätta det med?
Belysning -
Ersätta Dewalt monteringsbygel DE 7025!
Verktyg & Maskiner -
Erstatte 90x270 med to 45x220?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Fjern "Soprum" i hus fra 70'erne muligvis sætte yderdør i stedet.
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Tilläggsisolera invändigt, 70-tals hus, hur mycket och ska jag sätta ångbroms/ångspärr
Isolering