Hej
Vi bor i et korshus som vi har renoveret i etaper over en længere tid. Huset er i to plan med kælder og er bygget i 20'erne og står i en skråningstomt. Huset har gennem alle årene langsomt sunket i den del, der vender nedad i jordretningen. For at forsøge at forhindre dette gravede vi i løbet af et par år den del ud, der kun havde jordgulv, og støbte en betonplade der i stedet. Nu er det arbejde færdigt, og kælderdelen er stort set færdigindrettet.
Nu til mit spørgsmål: Det ser ud til at der bliver sætninger i huset, og jeg forstår ikke helt hvorfor, det føles også meget ubehageligt, at det bliver sådan lige nu. Vi har haft en byggesagsingeniør her, der har kigget lidt hastigt på det og syntes, at vi skal holde øje med det i en periode. Det føles dog ikke særlig trygt i og med, at jeg ikke kan dette her. Er der nogen her, der kan berolige et uroligt hjerte, eller skal vi tage vores habengut og smutte???

Hej og velkommen til Byggahus forum!

Der er brug for meget mere information om hus og grund for at kunne kommentere dette. Når der opstår sætninger, skyldes det ofte, at husets funderingsmetode ikke matcher jordens bæreevne.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.