Kan man bruge hvilke som helst plastrør til en centralstøvsuger, eller er der et specielt rør, der er inkluderet i de dyre byggesæt, som producenterne sælger?

Går at anvende det du føler for. vi har bygget af forskellige hjemme.

Det eneste, der er vigtigt, er vel, at det bliver tæt, og at der ikke bliver alt for meget statisk elektricitet i rørerne. Men min opfattelse er, at f.eks. afløbsrør ikke er billigere end de rør, der er beregnet til netop centralstøvsugere.

Jeg har brugt almindelige grå afløbsrør fra byggemarkedet til en midlertidig montage i garagen. De er billige, og der findes masser af forskellige bøjninger, de passer med de hvide rør, der leveres med. Om det er helt lykkedes ved jeg ikke. Jeg har en erindring om, at de hvide er antistatisk behandlet, og det er måske godt, men det kan jeg lige så godt have drømt, så vent på flere svar....

Hittede nogle tips om forskellige støvsugerrør her:

Almindelige afløbsrør 50mm fra byggemarkedet

(+) Samles med gummipakning (limes ikke), man kan i ro og mag dreje bøjningerne til den bedste position. Velegnet ved nybyggeri. Stabilt!

(-) Advarsel mod skarpe 90-bøjninger! Man skal bruge to 45-bøjninger i stedet. Sugdosor og monteringsbrickor skal vælges fra et af centralstøvsugersystemerne. Her kan man få problemer med tætheden.

Den bedste centralstøvsuger

• Synes
Langos
  • Laddar…
Rigtigt godt at de grå afløbsrør fungerer. Dem kan jeg få fat i til en god pris. Tak for informationen!

har hørt at der opbygges statisk elektricitet i almindelige rør med stop som følge

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.