Jeg har en port, der hænger.
Hegnet og porten skal udskiftes om et par år, men jeg tænkte at prøve at få orden på porten indtil da.
Låsklinken er blevet flyttet op hvert år, jo mere porten hænger, så nu er det tid til at rette op på porten i stedet for
Der mangler jo en skråstiver.
Tror I, at det er nok at sætte en sådan på, og
hvordan synes I, jeg bør fastgøre den?
Holder det bare at skrue i lægterne og gennem nogle af brædderne?
Hvordan havde I andre gjort?
Hæng lågen af og ret den op. Skru en skråstiver fast fra nederste regel til øverste regel. Den skal fastgøres mellem reglerne med skarp gerning, så den sidder perfekt, ingen sjusk med gerningen!
Skråstiveren skal sidde fra nede venstre til oppe højre.
Fastgør den både i de eksisterende regler og hegnslister.
Du kan også montere et støttehjul på lågens lukkeside.
Hæg af porten og ret den op. Skru et skråstiver fra nederste regel til øverste regel. Det skal fastgøres mellem reglerne med en stram skæring, så det sidder perfekt, ingen slendrian med skæringen!
Skråstiveren skal sidde fra nederst venstre til øverst højre.
Fastgør den både i de eksisterende regler og hegnsspjelderne.
Du kan også sætte et støttehjul på porten på låsesiden.
Plejer man ikke at bygge porte med en ramme? Her er der jo kun en øvre og en nedre regel, ingen på siderne.
Tænker at det havde været lettere og bedre, hvis der havde været hjørner til at sætte skråstiveren i.
Så længe reglerne ikke sprækker, hvis jeg skruer i skæringen, så er det måske nok sammen med brædderne.
Fra nederste hængsel til øverste regels hjørne har jeg styr på (har set på YouTube haha).
Støttehjul føles lidt overkill, da porten ikke skal blive der så længe, tror jeg. Hegnreglerne begynder at rådne nogle steder, så det hele bliver nok skiftet ud inden for et år.
Og så tror jeg, at hjulet ville have brug for affjedring, da jorden ikke er helt jævn. Orker ikke at gøre det helt plant nu, da der er større projekter, der venter
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.