Jeg bygger garderober med døre lavet af standard garderobedøre (lamineret spånplade) som base, og akustikpanel ("ribbevæg") med "filt"-bagside limet på den ene side af døren. Den første dør blev god, men når jeg skal hænge den anden opdager jeg, at den ikke er plan, men har bøjet sig i overenden. Den er plan hele vejen undtagen ca. de øverste 40 cm, hvor den bøjer sig "ud" mod akustikpanelvæggen, så det bliver ca. 5 cm yderst.
Jeg har ingen anelse om, hvordan det er sket, men tydeligvis er der noget, der er gået galt. Jeg kontrollerede dørene ved levering, har opbevaret dem fladt indendørs i ca. 5 måneder, og har haft den på et fladt arbejdsbord, da jeg limede, hvor den har ligget i mere end en uge fra limning til montering. Den første dør limede jeg med monteringslim, den anden med gulvlim Cascoflex. Måske døren var skæv ved levering, og jeg overså det? Måske den har slået sig ved opbevaring? Måske den har slået sig af limen (men laminatet burde have holdt fugten i limen væk fra spånpladen tænker jeg)?
Det spiller ikke så stor rolle, men jeg vil VIRKELIG gerne rette den op igen, da jeg ikke har noget ekstra akustikpanel, og den ikke findes hos leverandøren længere. Hvordan kan jeg gøre det? Akustikpanelet har ingen modstandskraft overhovedet, så det er "kun" døren jeg skal kæmpe med. HVORDAN kan jeg gøre det?