Hej!

Jeg har et hus fra 1937 med en ret slidt trappe/indgangsfundament. Indtil i formiddags lå der fliser på trappen, men de er nu blevet fjernet. Årsagen er flere: fliserne var revnede og lækkede vand igennem, og de har sandsynligvis ligget der i mange år (jeg købte huset for et år siden).

Revnerne i fliserne forårsagede vandsindtrængen, som igen førte til, at konstruktionen revnede. Der var sandsynligvis allerede revner i betonen, der ikke blev repareret, da fliserne blev lagt, hvilket jeg mistænker, da der er revner ved armeringen. Tre lange revner er opstået på over- og undersiden, fra huset og udad. Armeringen er rustet og svulmet, hvilket har forværret revnerne.

Nu er det tid til at løse problemet! Alt skal slibes i morgen, og min plan er at skære op omkring armeringen, rustbeskytte den (forudsat at den ikke er for skadet), og derefter reparere revnerne med Weber Easy Repair. Herefter skal en fagmand påføre tætlag og lægge granitplader på 30x60 cm.

Mine spørgsmål er:

1. Er Weber Easy Repair det rigtige materiale til at reparere disse revner?
2. Bør jeg indlægge ny armering, og er det overhovedet muligt?
3. Vil denne reparation holde i cirka 30 år?

Jeg overvejer også at udskifte de rustne søjler til altanen med træsøjler eller alternativt beklæde dem på en pæn måde.

Taknemmelig for svar inden regnen kommer.

Marcus8

• Gammel betontrappe uden klinker med synlige revner og rustne stolper ved indgangspartiet til et hus.
  • Betontrappe foran hus med synlige sprækker og afskallet maling, med rustne metalstolper ved siden af. I baggrunden ses en gade og andre bygninger.
  • Sprukket betontrappe med synlige revner og beskadigelser fra fjernet klinker, viser behov for reparation og vedligeholdelse.
  • Billede af betontrappe med dybe revner og rustne metalstænger ved indgangsdør. Klinker er fjernet fra overfladen, og rust påvirker armering.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.