Hej! Har søgt her på forummet og der findes mange tråde om dette og her kommer en til.
Har for nylig købt et lille etplans kædehus fra -59 og garagen, som er muret letbeton, har mange ret dybe revner og en hel del skruehuller. Hvordan gør man for at fylde revnerne på dybden? Findes der nogen sprøjte? Jeg fandt tre forskellige sække i garagen og måske kan jeg bruge en af dem. Reparationsmørtel, DIY beton og mur-/pudsemørtel.
Du har ikke overvejet at finde ud af årsagen til skaderne, f.eks. sætninger der skal udbedres, så skaderne ikke kommer tilbage og bliver værre?
Jeg har mistanke om, at det skyldes, at området tidligere var dårligt drænet, men nu er der grøft og brønde i mange år. Det er plade på jord, så der er vel ikke så meget jeg kan gøre ved sagen? Og eftersom det er kædehus, vender væggen mod naboens soveværelse.
Jeg har i hvert fald googlet lidt og fundet ud af, at reparationsmørtel, i modsætning til DIY-beton, indeholder vedhæftningsmiddel for bedre at kunne fæste på underlaget. Skal have det klart inden weekenden, så jeg satser nok på det, med mindre nogen når at advare mig.
Okay, jeg kan ikke svare på, om det er det rette produkt, men har du talt med dine naboer om, hvad de har brugt, da det burde være et generelt problem?
Har ikke haft tid til at tale med naboerne endnu, men prøvede med lagningsbruket i dag før arbejde, og det så ud til at gå fint. Det skal vist hærde i tre dage, men jeg mærkede alligevel lidt på det nu i aften, og hvis jeg børster lidt med hånden, løsner det sig som sand. Måske er brugten for gammel? Fandt det som sagt i et skab i huset, jeg har købt.
Jeg svarer mig selv så får man bedst svar Google siger, at brugen jeg anvendte er for gammel så bindemidlet virker ikke længere. Bare at børste ned og begynde forfra. Det bliver en tur til byggemarkedet i eftermiddag.