Hej
Vi har haft platsbyggede garderober, som vi har revet. Og loftet er tidligere gået hen til de garderober. Så nu har vi brug for at sætte noget der, så den del får samme højde som resten af loftet, uden at skulle udskifte hele loftet. Er der nogen, der har tips til, hvordan vi nemmest kan gøre det?
Vi har haft platsbyggede garderober, som vi har revet. Og loftet er tidligere gået hen til de garderober. Så nu har vi brug for at sætte noget der, så den del får samme højde som resten af loftet, uden at skulle udskifte hele loftet. Er der nogen, der har tips til, hvordan vi nemmest kan gøre det?
Hvad er det for et loft?T ToT15 sagde:
Jeg har præcis det samme problem. Jeg har også brug for sådanne plader for at fuldende et tag. Hvis jeg ikke finder nogle, vil jeg rive mine plader ned og sætte gips i loftet. I så fald vil du måske have mine gamle plader? Hvor bor du?
Meddel gerne, hvis du får fat i sådanne plader et sted.
Meddel gerne, hvis du får fat i sådanne plader et sted.
Ja gerne, hvis du alligevel skal rive dem ned.O Olf Oggler sagde:
Modtager gerne.
Bor i Nykvarn. Du?
jeg bor i Uppsala.
Det kan jo løses, selvom det er lidt tidskrævende.
Præcis hvilken tykkelse har de gamle plader, der dækker resten af loftet?
Man skal sætte en bearbejdelig plade på, som er lige så tyk, og derefter med hjælp af en stållineal/retskive og hobbykniv eller lignende skabe sporene/mønstret fra de ældre plader, eventuelt spartle lidt & derefter male hele loftet om.
Jeg har for eksempel genskabt flere meter meget avanceret 120 år gammel stuklister med rosenmønster & liljer i gamle STHLM lejligheder, så næsten alt kan fikses.
MvH Jawen
Man skal sætte en bearbejdelig plade på, som er lige så tyk, og derefter med hjælp af en stållineal/retskive og hobbykniv eller lignende skabe sporene/mønstret fra de ældre plader, eventuelt spartle lidt & derefter male hele loftet om.
Jeg har for eksempel genskabt flere meter meget avanceret 120 år gammel stuklister med rosenmønster & liljer i gamle STHLM lejligheder, så næsten alt kan fikses.
MvH Jawen
For mit vedkommende er det et ret lille rum. Så det lyder jo betydeligt lettere at rive alt ned og sætte noget nyt op.
Hvor kan man få fat i gipsplader med fasede kanter også på kortsiden?
Hvor kan man få fat i gipsplader med fasede kanter også på kortsiden?
Det jeg mente var altså fuldstørrelse gipsplader med spartelkanter rundt om.
Smart 👍🏻👍🏻J jawen sagde:Det kan jo løses, selvom det er lidt tidskrævende.
Man må sætte en bearbejdelig plade op, der er lige så tyk, derefter med hjælp af stållineal/retskive med hobbykniv eller lignende skabe sporene/mønsteret fra de ældre plader, eventuelt spartle lidt og derefter male hele loftet over.
Jeg har for eksempel genskabt flere meter meget avanceret 120 år gammel stukliste med rosemønstre og liljer i gamle Kbh. lejligheder, så næsten alt kan fikses.
MvH Jawen
Det gode er, at der skal sidde skydedøre der, så den del, der ikke har det hvide loft, ender inden i garderoben. Så derfor er det ikke nødvendigt, at mønsteret behøver at være det samme som de plader, der sidder oppe 😊
Så måske skal man skære de hvide plader lige af og derefter sætte en sådan plade op, som du skriver.