Jeg synes klinker virker både flotte og gode med tanke på ventilation, men hi hi jeg er så langt fra en ekspert, som man kan komme... (men nu har nogen svaret iallafald ;D), jeg ville ikke lægge trægulv eller plastgulvbelægning, for så tager det meget lang tid, før eventuel fugt opdages, havde selv en kælder med plastgulv, og derunder fandt vi en hel pool!!! den havde nok været der længe, men vi opdagede ingenting, før det var for sent... kan tilføje, at det var et sommerhus (ellers var det måske blevet opdaget i tide, selvom jeg er tvivlende)
Jeg havde en gammel kælder i et 50'er hus. Der lavede jeg vaskerummet og tørrerummet om med klinker.
Først sørgede jeg for, at der ikke kom fugt fra fundamentet, så fil jeg gulvet (der var et gammelt stort afløb), skiftede til et bedre og nyt afløb.
Så var det tid til primer og fugtisolering. Derefter klinker.
Det blev rigtig godt !!!
Da jeg solgte huset, og vi havde en byggesagkyndig, syntes han, at det var meget professionelt lavet.
Jeg følte, at jeg voksede i min krop, da jeg sagde, at jeg havde gjort alting selv ;D ;D
Først sørgede jeg for, at der ikke kom fugt fra fundamentet, så fil jeg gulvet (der var et gammelt stort afløb), skiftede til et bedre og nyt afløb.
Så var det tid til primer og fugtisolering. Derefter klinker.
Det blev rigtig godt !!!
Da jeg solgte huset, og vi havde en byggesagkyndig, syntes han, at det var meget professionelt lavet.
Jeg følte, at jeg voksede i min krop, da jeg sagde, at jeg havde gjort alting selv ;D ;D
Hvis du har fugt, der kommer nedefra, synes det at være et svært problem at løse.
Hvis du lægger klinker direkte på det, vil det se godt ud i et stykke tid, men så vil det løsne sig.
Jeg ville nok dræne ordentligt, det er meget arbejde, men hvis du vil have det til at blive godt, så er jeg bange for, at du først må grave rundt om huset.
Jeg havde samme problem med væggene i det hus fra 50'erne, jeg ejede. Jeg måtte grave rundt om den del, der var kælder, og lægge nye tæpper og rør.
Efter det fik jeg fikset indersiden.
Jeg er ingen ekspert, men da jeg spurgte, fik jeg svaret, at hvis jeg ikke gjorde det, ville hele fundamentet smuldre bort med tiden.
Held og lykke.
Hvis du lægger klinker direkte på det, vil det se godt ud i et stykke tid, men så vil det løsne sig.
Jeg ville nok dræne ordentligt, det er meget arbejde, men hvis du vil have det til at blive godt, så er jeg bange for, at du først må grave rundt om huset.
Jeg havde samme problem med væggene i det hus fra 50'erne, jeg ejede. Jeg måtte grave rundt om den del, der var kælder, og lægge nye tæpper og rør.
Efter det fik jeg fikset indersiden.
Jeg er ingen ekspert, men da jeg spurgte, fik jeg svaret, at hvis jeg ikke gjorde det, ville hele fundamentet smuldre bort med tiden.
Held og lykke.
Jeg ville spørge eksperterne på byggahus.se
Måske har de en god løsning. Læg ikke klinker inden du ved med sikkerhed, at det kan lade sig gøre. Det er ikke sjovt at spilde både tid og penge, hvis det ikke vil holde.
Blev du frarådet at røre fundamentet, måske kan det stadig lade sig gøre at sætte klinker. Spørgsmålet er, hvilken metode du skal bruge, jeg mener med eller uden fugtspærre.
Måske har de en god løsning. Læg ikke klinker inden du ved med sikkerhed, at det kan lade sig gøre. Det er ikke sjovt at spilde både tid og penge, hvis det ikke vil holde.
Blev du frarådet at røre fundamentet, måske kan det stadig lade sig gøre at sætte klinker. Spørgsmålet er, hvilken metode du skal bruge, jeg mener med eller uden fugtspærre.
Købte min affugter på Clas Olsson. Kostede 2995:- Det er en Woods, det mærke vandt for øvrigt test af råd och rön.
Forsøgte at prutte på Elgiganten hvor de havde superjättemegaaldrigmera udsalgsprisen 3000:- på samme model. Clas olssons normalpris er 2995:-
Forsøgte at prutte på Elgiganten hvor de havde superjättemegaaldrigmera udsalgsprisen 3000:- på samme model. Clas olssons normalpris er 2995:-
Tror jo ikke kvaliteten gør nogen forskel. Det eneste, der vedrører kvaliteten på en klinkerflise, er vel, at overfladelaget mellem forskellige fliser ser ens ud?
Vi lagde som sagt klinker i vores kælder, og det gjorde vi for ca. 4 år siden og har ikke fået nogen problemer endnu.
Vi lagde som sagt klinker i vores kælder, og det gjorde vi for ca. 4 år siden og har ikke fået nogen problemer endnu.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
10x10 eller 30x60 klinker - nybörjare skall kakla
Badrum -
Klinker i källare, primer eller inte?
Golv -
Platon eller klinkers i inbyggd källare med fuktproblematik?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Måla golv eller lägga klinker i källaren
Golv -
Oisolerat betonggolv i källare - lägga klinkers direkt eller flytspacka först?
Golv