Har et Elfa-system i et garderobeskab og gider ikke tage det hele ned igen. Dog synes jeg den tidligere ejer var lidt nærig, da han satte den vandrette skinne øverst op (den som de lodrette skinner hænger i, ja I forstår) med kun 3 montageskruer og ankre til pladen bagved. Undrer derfor om der findes en løsning på ankermasse som jeg kunne bore og skrue i UDEN AT TAGE SKINNEN NED, direkte i et par af hullerne i denne? Behøver ikke være lige så solide ekspandere som allerede sidder der, men i det mindste noget mere end almindelig plastpløk ligesom.

J
Tanken har slået mig indimellem, fx med gamle tv-beslag osv. Der er nogle, jeg kan forestille mig. En er jo at bore et større hul i skinnen, så du får igennem en expander/mollyplugg. Smart da at måle inden, så du har fx enkelgips i væggen, og at den totale tykkelse derefter svarer til en expander for dobbeltgips, sammen med en skive eller to.
Andre muligheder er jo at bore et større hul og bruge en sk toggle plug, fandt en video med forskellige plug.

• Synes
doctormirabilis
  • Laddar…
Hmm ja det ville jo egentlig også være en mulighed, at bore gennem metallet. Tak

Ja eller banke frem reglen og sætte en skrue direkte i den, den rigtige skrue så ser det godt ud

E egge80 sagde:
Ja eller banke frem reglen og sæt en skrue direkte i den, rigtig skrue så ser det godt ud
Tror ikke det sidder i nogen regel, det er direkte i pladevæg bare.

Hvor lang er den vandrette skinne da?

E egge80 sagde:
Hvor lang er den vandrette skinne så?
Omtrent 2 meter.

Jo men nok sidder der reglar, da cc 45 er det almindeligste på indvendige vægge

E egge80 sagde:
Jo men der sidder jo lægter, cc 45 er det mest almindelige på indervægge
ja altså nok sidder der en lægte i væggen et sted men skinnen er ikke sat i lægten, det er det jeg mener. så havde de jo ikke behøvet nogen ekspansionspløk heller, og jeg kunne bare have boret og skruet nogle ekstra monteringsskruer i. det jeg vil gøre nu er at sætte en form for anker og så skrue, uden at tage selve skinnen ned hvor den sidder i dag.

Jeg mener, at du leder efter, hvor dine stående reglar er, for derefter at bore et nyt hul i din skinne, som rammer træ, så slipper du for at tænke på plug.

• Synes
Jocke Best og 1 anden
  • Laddar…
E egge80 sagde:
Jeg mener, at du finder ud af, hvor du har dine stående reglar for så at bore et nyt hul i din skinne, der rammer træ, så slipper du for at tænke på rawplug.
aha ok, så er jeg med. tak. ja det er jo evt. også en mulighed ja.

er det en ældre indervæg så sidder reglerne på c/c 60cm
eventuelt fjerne gulvlisten så ser du sandsynligvis pladesamlingerne

T tergo sagde:
är det en äldre innervägg så sitter reglarna på c/c 60cm
ev ta bort golvlisten så ser du troligen skivskarvarna
Det er slet ingen dum idé; jeg skal banke lidt i aften og se, hvordan det ser ud.

• Synes
tergo
  • Laddar…
Satte lige en elfaskinne op, og jeg gjorde præcis det, fandt reglarne og lavede nye huller.
Jeg brugte en magnet til at lokalisere sømmene, som gipsen sidder fast med, og kunne således finde reglarne.

• Synes
doctormirabilis
  • Laddar…
Hvor lang er den horisontale skinne?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.