Hej

Har to skunkrum og har forberedt 2 x 120 x 120 huller til montering af døre.

Har købt specialhængsler model køkkenlåger, men som kan bære mere vægt. Købt via Theofils.

Nu har jeg testet at skabe en løsning i MDF, men blev ikke rigtig tilfreds.

Forudsætninger.
Materialet bør være mindst 16 mm for at kunne sætte gryden (hængsler) derpå, disse skal forsænkes 12 mm.

Problemer opstår med MDF, da hængslerne skal fastsættes, fordi skruerne kun må være korte, så de ikke stikker ud på forsiden.

Hullerne er mellem to støtteben til spærene.

Hvad skal jeg søge efter for materiale, der er mere passende end MDF.

Tak på forhånd.

Birkekrydsfinér i 16 -20mm. Vil du have lågen til at se lidt slankere ud kan du fase kanterne som en 5cm bred fasekant ned til halv tykkelse eller noget. Kan det også lade sig gøre at lime hængslerne for ekstra fastgørelse?

Semiproffset Thiger sagde:
Björkplywood i 16 -20mm. Vil du få lågen til at se lidt mere elegant ud kan du fase kanterne som en 5 cm bred faskant ned til halv tykkelsen eller noget. Kan man også lime hængslerne for ekstra fæste?
Limning går fint. Hvilket lim?

Havde nogle tanker om tykkere mdf end jeg har nu, men dit tip om bjørkplaywood føles bedre.

Montagelim af en eller anden slags fungerer godt, specielt eftersom du også skruer.

Bed dem om at måleskære lågerne direkte hos byggemarkedet, de fleste har vægsav :)

• Synes
Micro553
  • Laddar…
Montagelim af en slags fungerer godt, især fordi du også skruer.

Bed dem om at skære lågerne til direkte hos byggemarkedet, de fleste har vægsav :)
Nu blev jeg forvirret.

Birkekrydsfiner var ikke så billigt direkte.
Birkekrydsfiner bliver ikke lige så "glat" som mdf ved maling.

Måske prøve med 16 eller 19 mm mdf for ikke så mange penge, og hvis det ikke fungerer, så kan jeg lave noget ud af det. Og så som plan b få birkekrydsfiner.

Eller satse på birkekrydsfiner direkte.

Hvis man limer og kun har en pladetykkelse, ville mdf mon fungere?

En mdf ca. 300 kr
En birkekrydsfiner ca. 1400 kr

Prøv med tykkere mdf. Skulle det ikke virke, så kan du jo vælge ”bp” næste gang :)

Præcis. Tog 16 mm mdf nu. Som de hjælper med at save til.

Grytan må jeg lave selv så det gælder om at være statlig på hånden.

Tak for al hjælp.

Ja i hvert fald 67% af hånden er "statlig" uanset hvordan man opfører sig

Feiner plejer at fungere godt. Ellers bor med en større bor og tag resten med stemmejern

Skal hente klippet materiale i dag.

Spørgsmål.

Som støtte for delen, der ikke er dør, skal man sætte L-jern eller skal man have regel model tyk.

Spørgsmål igen

Skal lægge tæppe i rummet, som afsluttes ved en trappe. Findes der en type tærskler, der er som L? Så de går lidt ned over kanten. Ser pænere ud, hvis der findes en tærskel, som kan dække, så man ikke ser gulvspånpladen, som tæppet ligger på.

Skulle næsten have brug for at se et billede eller principskitse for helt at forstå, hvad du mener

Hurtig skitse.

Spørgsmålet er, om regel 45 mm tyk eller L-jern er den bedste løsning til at fastholde MDF på den bedste måde.

• Skiss af konstruktion med MDF, regler, L-jern og dørhængsel, set fra siden. Noter om forskellige dele og deres placering.
Mit hus har væg-til-væg-tæppe på overetagen og i trappen. Og det er klædt med eklister på kanterne som en form for minitærskel. Trappetrinene er bygget som et u med andre ord.

VidarH VidarH sagde:
Mit hus har tæppe på ovenpå og i trappen. Og det er klædt med eklister på kanterne som en form for minitærskel. Trappetrinnene er bygget som et u med andre ord.
Tak for info. I mit tilfælde skal tæppet slutte præcis, når man kommer op for trappen. Mit problem er, at gulvpladen som tæppet ligger på vil blive synlig, når man går op i trappen.

Micro553 Micro553 sagde:
Tak for info. I mit tilfælde skal tæppet slutte præcis når man kommer op ad trappen. Mit problem er, at gulvspånpladen, som tæppet ligger på, vil være synlig, når man går op ad trappen.
Kan du ikke lade tæppet gå over kanten for at dække spånpladen og bare sætte en standard liste, hvor det så slutter?

Kan du ikke gå med tæppet over kanten for at dække spånet, og bare sætte en standard liste der den så slutter
Jo det burde jo fungere faktisk! At ligesom lægge tæppet over kanten så en liste vertikalt i stedet for horisontalt såsom ”standard”

• Synes
Semiproffset
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.