Hejsa,

Er ny med dette med byggeri og har begået en utroligt fejl, har købt en højrehængt dør, der nu vil åbne sig mod den forkerte side af væggen! Døren kan da ikke engang åbnes halvvejs!

Døren er denne http://www.kompanjonen.se/produkter/innerdorr-dooria---8x21-30db-hh-ljusgra, er der nogen måde at ændre døren, så den bliver en venstrehængt? Det er utroligt stressende for mig, da det ikke er en mulighed at bytte døren. Er der nogle gode alternativer til at gøre dette? Mit budget er utroligt stramt lige nu, så det kan ikke blive til mange penge heller.

Utroligt taknemmelig for al hjælp, hele projektet synes ødelagt på grund af dette nu.

Senest redigeret:
Utroligt pinligt hvilket bare viser min uvidenhed når det kommer til sådan noget. Jeg tænkte forkert nu her til morgen, og det var tilsyneladende ikke noget problem overhovedet. Jeg beklager utroligt meget. Mod må gerne fjerne denne tråd.

Det kan jo være godt for nogen anden at vide, at det bare er at vende på hængslerne og på mange døre behøver man ikke engang gøre det.....

Men kan den dør, du viste, virkelig ændres?

D
Mistænker at TS forvekslede højrehængt/venstrehængt med indadgående/udadgående.

De fleste inderdøre er hverken højre-/venstrehængte eller indad-/udadgående, men man kan montere dem som man vil.

Ja, med klik-hængsler er det jo ingen problemer, men med denne bliver det værre.

Hej, desværre er den dør ikke vendbar, den type hængsler fremstilles til højre og venstre. Prøv at bytte den, hvis det er muligt.

Ja det så jeg nu, må jo være noget overskud fra firserne...

DIY_freak sagde:
Misstänker at TS blandede højrehængt/venstrehængt med indadgående/udadgående.
Er det ikke det samme? Eller så forstår jeg ikke, hvad du mener :)

D
DrBosa sagde:
Är inte det samma sak? Eller så fattar jag inte vad du menar :)
Jo, men jag misstänkte att det var det som ts inte insåg först och trodde att han var tvungen att montera dörren med öppning åt fel håll.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.