8,962 læst ·
12 svar
9k læst
12 svar
Overligger til trapperegel, materiale - størrelse?
Hej!
Jeg er i gang med at lave trappen om med rustfrie rør og har tænkt mig en overligger i EG.
Længden er cirka 4100mm.
Jeg havde tænkt mig en størrelse på ca. 34*60-70 mm med langsiden opad?
Svært, den skal jo føles godt i hånden og samtidig se pæn ud.
Og hvor køber jeg sådan et stykke??
Jeg er i gang med at lave trappen om med rustfrie rør og har tænkt mig en overligger i EG.
Længden er cirka 4100mm.
Jeg havde tænkt mig en størrelse på ca. 34*60-70 mm med langsiden opad?
Svært, den skal jo føles godt i hånden og samtidig se pæn ud.
Og hvor køber jeg sådan et stykke??
Der findes planhøvlet eg til salg, mig bekendt ikke helt i de dimensioner, du efterspørger. Der findes 15x70mm f.eks., det kunne man lime sammen 2 stykker til en 30x70mm, det er jo relativt tæt på det, du efterspørger.
Jeg overvejer lidt at fremstille en sådan trærækværk selv, hvad er det for rør, du bruger, og hvordan fastgør du dem i træet?
Jeg overvejer lidt at fremstille en sådan trærækværk selv, hvad er det for rør, du bruger, og hvordan fastgør du dem i træet?
Hej. Har skabt en borejig, der borer lodret i min vangstycke..
Men overvejer om det ikke er bedre at montere et stykke over vangstycket og fæste rören i stedet/?
Rören er fra Ikeas grundtal hylde,, disse koster 30 kroner stykket typ.
Har set mig lidt omkring lokalt, og der ville et stykke, der er 34x70 x4100, koste omkring 1500.
Overvejer at starte med almindelig fyrretræ i stedet og male det hvidt..
Føles som om 34 bredt næsten er for smalt?
Men overvejer om det ikke er bedre at montere et stykke over vangstycket og fæste rören i stedet/?
Rören er fra Ikeas grundtal hylde,, disse koster 30 kroner stykket typ.
Har set mig lidt omkring lokalt, og der ville et stykke, der er 34x70 x4100, koste omkring 1500.
Overvejer at starte med almindelig fyrretræ i stedet og male det hvidt..
Føles som om 34 bredt næsten er for smalt?
Eftersom den skrues fast meget tæt (antar jeg), så går det sikkert godt, ellers er der stor risiko for, at den slår sig.
Så skal du nok slibe og kvistlakere ordentligt, hvis du skal bruge en sådan.
Så skal du nok slibe og kvistlakere ordentligt, hvis du skal bruge en sådan.
Er det denne hylde, som du tager rørene fra?jkarlberg sagde:
Min kone vil gerne udskifte trappegelænderet derhjemme til noget lignende, men jeg har argumenteret imod det, da rustfrit stål koster en formue. Hvis man kan bruge disse, bliver det jo rigtig overkommeligt i pris.
Læg gerne nogle billeder op af, hvordan du har gjort, så vi andre kan blive inspireret endnu mere.
Linken virker ikke, men det er fra hylden grundtal som har 6 pinde.
Til trappen vil vi bruge 80cm rørene hvilket bliver halve prisen mod 120mm rørene.
Har for mig at 80 rørene koster 15:- stykket, går til ca 30 rør så det bliver billigt,
Lægger billeder op når der sker noget, skal slibe og male trappen først.
Til trappen vil vi bruge 80cm rørene hvilket bliver halve prisen mod 120mm rørene.
Har for mig at 80 rørene koster 15:- stykket, går til ca 30 rør så det bliver billigt,
Lægger billeder op når der sker noget, skal slibe og male trappen først.
Klik her for at svare