Hvordan gør I med overskydende puds eller mørtel i spanden? Hvor smider I det, når I er færdige med jeres arbejde? Skyller I bare spanden som normalt og lader afløbet eller jorden tage sig af det?
Hvordan gør man? Jeg tøver med at lave små opgaver, hvor jeg er usikker på mængden af mørtel, der skal bruges. Det bliver altid for meget, og jeg ved ikke, hvordan jeg egentlig skal håndtere overskuddet.
Bruket plejede jeg at hælde i en bunke på græsplænen, og skålen blev skyllet ud med vandslangen i et hjørne af haven. Når brugen var hærdet, blev det taget med på næste tur til genbrugsstationen og smidt i den tilsigtede bunke der.
Skraber ud i et hjørne i haven og skyller det der. Så når jeg husker/har tid, kommer det op på traileren og kører til genbrugsstationen eller ender i et hul, når man graver i haven
Overskydende mørtel skrabes ud og smides i en tom mørtelsæk. Tages derefter med til genbrugsstationen, når det er tid til at køre derhen. Alle værktøjer og spande rengøres, og overskydende vand hældes ud i f.eks. et bed.
Vi har en grund, der skal pudses en gang snart, hvor vi tilføjer diverse overskydende mørtel som fyld. Nogle gange forbereder vi forme og støber nogle skilteholdere eller lysestager eller fuglebad med rabarberblad som form.
Ikke for at være tarvelig....men udfyldningen mellem stenene hører vel ikke til det smukkeste murerarbejde, jeg har set. Tror endda det ville have været bedre uden klat.....
jo hmm... Jeg må delvis skyde skylden på tidligere ejer og forsvare os begge med at den som sagt skal pudses... Spørg mig ikke hvorfor han har brugt brosten her... Mange kompromisser i et gammelt hus.
blanda liten mängd? kolla hvad du ska pudse/lave uppskatta mängden
Tænkte mest på min evne til ikke at tage til genbrugsstationen i tide, hvilket betyder, at risikoen er overhængende for, at jeg samler mange småslatter i sækken over lang tid, indtil den bliver umuligt tung
Tänkte mest på min förmåga att inte åka till tippen i tid vilket innebär att risken är överhängende at jeg samler på mig mange småslattar i sækken i lang tid, indtil den bliver uhåndterligt tung
Flere sække med lidt i hver plejer at løse et sådant problem......
Bruger blå Ikeaposer. Bliver passende tunge at løfte for to. Holder fint, hvis poserne ikke fyldes til bredden. Er nemme at tømme på genbrugsstationen. Løft i det ene håndtag, træk det over posen, så indholdet ruller ud af posen.
Passende størrelse også til jord, sten, sand, bortmejslet beton etc. Transporterede engang et bortmejslet betongulv i 51 Ikeaposer til genbrugsstationen (dog ikke på samme trailer). En pose plejer at holde til 5-6 læsninger, før et af håndtagene går i stykker. Men eftersom de koster 5 kr/st, er det god økonomi alligevel.
Jeg skyller bare, indtil der er en grusbunke på græsplænen, og cementen i blandingen flyder ud over græsplænen blandet med rigeligt med vand.
Bliver græsplænen ikke skadet af "cementvandet"? Jeg kan forestille mig, at det ikke er noget problem at for eksempel rengøre værktøj på den måde. Jeg er dog tvivlende over for, hvor godt det er for græsset, hvis man har et par kilo tilovers brug, man vil af med.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.