Sidste gang jeg renoverede derhjemme havde jeg en håndværker, der anbefalede mig at bruge One strike filler til at tætne mellem gulvliste og væg samt loftliste og væg.

Desværre kan jeg ikke finde den på tube længere, kun i bøtte. Nogen der ved, hvor man kan købe den til brug i fugepistol?

Købte tilsvarende hos Flüggerbutikken.
Findes både i tube og dåse

Læste lige lidt mere om den. Der står, at den bliver hård efter at den er hærdet, og at det er en form for spartel. Betyder det, at den ikke er så egnet til at fuge med? Tænkte at en fuge jo skal være lidt elastisk?

S
testet akrylfugemasse eller malerfugemasse?

SBH sagde:
testet acrylfugemasse eller malerfugemasse?
Mener du, at de er at foretrække frem for One Strike Filler?

S
Anna1984 sagde:
Mener du, at de er at foretrække frem for one strike filler?
mere fleksibel, så er der jo høj elastisk

SBH sagde:
mera flexibel, sen finns ju hög elastisk
Ok, stillede egentlig spørgsmålet i en anden tråd, men har tjekket lidt på Becker latexfog som tåler bevægelser på op til 15-20%. Er det et godt valg tror du?

S
beckers latexfog plejer at fungere.
køb en god sprøjte samtidig, hvis du ikke har en.

Har faktisk en Milwaukee M12 fugepistol som jeg tænkte indvie snart :-)

S
Anna1984 sagde:
Har faktisk en Milwaukee M12 fugepistol som jeg tænkte indvie snart :-)[/QUOTE
så du skal fuge mange meter

Ja det bliver ret meget. Samtlige gulv- og loftlister i et helt hus, samt dørfoder, vinduessmyger m.m.

N
Acrylfuge gulner hurtigt, den bør males over for at se hvid ud i længden. Måske har du tænkt at male efter det er fuget. Eller så skal du måske ikke have hvid fuge. Har aldrig set acrylmasse som er andet end hvid. Hvorfor behøver man fuge alle lister i et hus mellem væg og liste?

S
Niq sagde:
Acrylfog gulner hurtigt, den bør males over for at se hvid ud i længden. Men du har måske tænkt dig at male efter, at det er fuget. Eller måske skal du ikke have hvid fuge. Har i øvrigt aldrig set acrylmasse, som er andet end hvid. Hvorfor behøver man fuge alle lister i et hus mellem væg og liste?
listet dårligt eller utætte vægge

For at det skal blive 100% flot. Kan ikke lide skyggelister.

S
Anna1984 sagde:
For at det skal blive 100% flot. Kan ikke lide skyggelister.
så du skal fuge igen skyggelister?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.