Hej,

jeg skal lave om i kælderen, til at begynde med skal jeg tage fat i et rum, der skal bruges som spil- og tv-rum. Jeg har brug for at lægge gulv og sætte vægge op. Det er i dag kun beton/cement vægge og gulv.

Spørgsmålet er nu:

Hvordan skal jeg sætte vægge op? Jeg overvejer at fastgøre en slags regel på væggene og derefter sætte krydsfiner op og så gips på det. Bliver det godt? Hvordan bliver det med mulig fugt bag den nye væg? Hvad gør jeg så?

Jeg antager, at man gør på samme måde med gulvet; regler og lægger gulvet et stykke op fra grunden?

Taknemmelig for svar.

Præcis den konstruktion som plejer at give skimmel bag gipsen og andet elendighed. Til at begynde med - er fundamentet drænet? Hvordan ser evt. maling ud til at have holdt sig tidligere på vægge og gulv?

/A

Hej,

der er tidligere blevet spikret krydsfiner direkte på væggen, som derefter er blevet tapetseret.
Jeg har fjernet lidt af denne væg, og der ser ikke ud til at være nogen fugt bagved.
Der lugter ikke noget i kælderen.

Drænering er ikke blevet lavet i de seneste 10 år, så vidt jeg ved. Jeg har ejet huset i 2 år.

Gulvet er bare et filtæppe direkte på grunden.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.