Har lige købt et hus, hvor der er gulvvarme i hele stueetagen. Står nu og skal installere en trappe og overvejer en spindeltrappe. Den tidligere ejer har ingen tegninger over, hvordan slangerne ligger, så det gør det svært at bore foden i gulvet.
Nogle tips til, hvad jeg kan gøre for at fastgøre trappen?
Har overvejet, om det er muligt at lime den i stedet for at bore. Nogen med tips/erfaringer fra det samme?
Ønsker også tips til, hvordan jeg eventuelt kan lokalisere slangerne i gulvet, hvis det nu ikke er muligt at fastgøre den uden at skrue i bunden.
Tak på forhånd
Nogle tips til, hvad jeg kan gøre for at fastgøre trappen?
Har overvejet, om det er muligt at lime den i stedet for at bore. Nogen med tips/erfaringer fra det samme?
Ønsker også tips til, hvordan jeg eventuelt kan lokalisere slangerne i gulvet, hvis det nu ikke er muligt at fastgøre den uden at skrue i bunden.
Tak på forhånd
lime går ganske udmærket. Hvad er det for et gulv? Ellers er som sagt ovenfor varmekamera godt. Virker også om sommeren hvis du ændrer setpunktet på varmekurven ved vandbåret eller i rumregulatoren for el.S Sannelu sagde:Har precis købt hus hvor der er gulvvarme i hele stueetagen. Står nu og skal installere en trappe og overvejer en spindeltrappe. Den tidligere ejer har ingen tegninger over hvordan slangerne ligger, så det gør det svært at bore foden i gulvet.
Nogle tips til hvad jeg kan gøre for at fastgøre trappen?
Har overvejet om det er muligt at lime den i stedet for at bore. Er der nogen med tips/erfaring fra det samme?
Ønsker også tips om hvordan jeg eventuelt kan lokalisere slangerne i gulvet, hvis det nu på ingen måde kan fastgøres uden at skrue i bunden.
Tak på forhånd
Det er natursten og et laminatgulv (ikke helt klart hvilket gulv trappen ender med at have). Laminatgulvet er af den slags, som anvendes kommercielt på togstationer osv. Hvis det har betydning.
I Installation sagde:
I Installation sagde:
Klik her for at svare