Har lige købt et hus, hvor der er gulvvarme i hele stueetagen. Står nu og skal installere en trappe og overvejer en spindeltrappe. Den tidligere ejer har ingen tegninger over, hvordan slangerne ligger, så det gør det svært at bore foden i gulvet.
Nogle tips til, hvad jeg kan gøre for at fastgøre trappen?
Har overvejet, om det er muligt at lime den i stedet for at bore. Nogen med tips/erfaringer fra det samme?
Ønsker også tips til, hvordan jeg eventuelt kan lokalisere slangerne i gulvet, hvis det nu ikke er muligt at fastgøre den uden at skrue i bunden.

Tak på forhånd

Varmekamera.

• Synes
Sannelu
  • Laddar…
S Sannelu sagde:
Har precis købt hus hvor der er gulvvarme i hele stueetagen. Står nu og skal installere en trappe og overvejer en spindeltrappe. Den tidligere ejer har ingen tegninger over hvordan slangerne ligger, så det gør det svært at bore foden i gulvet.
Nogle tips til hvad jeg kan gøre for at fastgøre trappen?
Har overvejet om det er muligt at lime den i stedet for at bore. Er der nogen med tips/erfaring fra det samme?
Ønsker også tips om hvordan jeg eventuelt kan lokalisere slangerne i gulvet, hvis det nu på ingen måde kan fastgøres uden at skrue i bunden.

Tak på forhånd
lime går ganske udmærket. Hvad er det for et gulv? Ellers er som sagt ovenfor varmekamera godt. Virker også om sommeren hvis du ændrer setpunktet på varmekurven ved vandbåret eller i rumregulatoren for el.

• Synes
Sannelu
  • Laddar…
Det er natursten og et laminatgulv (ikke helt klart hvilket gulv trappen ender med at have). Laminatgulvet er af den slags, som anvendes kommercielt på togstationer osv. Hvis det har betydning.

I Installation sagde:
limning går helt fint. Hvad er det for et gulv? Ellers, som nævnt ovenfor, er en varmekamera god. Fungerer også om sommeren, hvis du ændrer setpunktet på varmkurven ved vandbåren varme eller i rumtermostaten for el.
I Installation sagde:
limning går helt fint. Hvad er det for et gulv? Ellers, som nævnt ovenfor, er en varmekamera god. Fungerer også om sommeren, hvis du ændrer setpunktet på varmkurven ved vandbåren varme eller i rumtermostaten for el.

S Sannelu sagde:
Det er natursten og et laminatgulv (ikke helt klart hvilket gulv trappen ender med endnu.) Laminatgulvet er af den slags, som anvendes kommercielt på togstationer etc. Om det har betydning.
Så er det bare at lime.

• Synes
Sannelu
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.