Hej jeg har en overvejelse angående eket montering på væggen. Man får med skabeloner (se billede) til at markere skruehullerne. Mit spørgsmål er, om jeg skal sætte op alle 4 skabeloner direkte, og om de skal være kant i kant med hinanden, eller om man skal sætte op en skabelon, markere skruehullerne og sætte op den første hylde på væggen?

Jeg er bekymret for, at når jeg har markeret skruehullerne, sat beslagene og skal sætte op hylderne, så går det ikke, fordi en hylde rammer den anden.
Der skal være 4 hylder (terninger) i alt.

Håber I forstår, hvad jeg mener, tak!

• To papirskabeloner til skruemærkning er tapet på en væg til montage af hylder.
Jeg tror du har brug for en liste for at hænge skabene på væggen.
Den mallen er nok bare til, hvis du skal skrue fast eken hylden i væggen, når den står på gulvet, for at den ikke risikerer at vælte...

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
Pas skabelonen mod bagsiden af et skab og se, om den har samme størrelse.

BirgitS
C crazytok sagde:
Jeg tror du har brug for en liste for at hænge skabene op på væggen.
Du tror rigtigt for sådan skriver Ikea i monteringsanvisningen:
Hvis produktet skal hænges på væggen, skal det gøres med den specielle vægskinne (sælges separat på IKEA).

BirgitS BirgitS sagde:
Du tror rigtigt for sådan her skriver Ikea i monteringsvejledningen:
Vægskenserne har jeg tænkte om skabelonen markerer ud hvor skruehullerne skal være for selve skinnen. Tænker jeg forkert?

C crazytok sagde:
Jeg tror du har brug for en skinne for at hænge skabene op på væggen.
Den skabelon er nok kun til, hvis du skal skrue egetræs hylden fast i væggen, når den står på gulvet, så den ikke risikerer at vælte...
Vægskennerne har jeg tænkt om skabelonen markerer, hvor skruehullerne skal være for selve skinnen. Tænker jeg forkert?

Er det du har tapet på væggen fra manualen, som fulgte med vægskinnen da?

Nogle gange er man nødt til at spørge, før man selv kommer på det.
Ja, det er de. Jeg kunne jo bare have lagt en vægsken på og tjekket, om hullerne passede med skinnens, samt at skabelonen passede kuben, hvilket den gjorde.
Nogle gange er man ikke særlig smart!

Tak for al hjælp, god aften! :)

Sådan, held og lykke! Vi vil se slutresultatet senere... (y):D

Det ordner vi selvfølgelig! Takker

C crazytok sagde:
Sådan, held og lykke! Vi vil se slutresultatet senere... (y):D
Nu er de endelig oppe! Tip fra coachen, hvis du skal sætte dem op, start altid med den nederste og arbejd dig opad. Vær forsigtig, ellers kan der ryge lidt maling fra væggen (kan være sket her) ;)

• Vægmonterede kvadratiske hylder med dekorationer som ananasstatuer og lysestager.
  • Synes
BirgitS og 2 andre
  • Laddar…
Flot, det blev virkelig fint! (y):)

C crazytok sagde:
Flot, det blev jo rigtig fint! (y):)
Tak så meget vi er tilfredse, selvom det næsten endte med en skilsmisse som vanligt, når det gælder Ikea-sager ;)(y)

M Mikaeland sagde:
Tak så meget vi er tilfredse trods at det næsten endte med skilsmisse som vanligt når det gælder Ikea-sager ;)(y)
Kender det der, men livet er desto skønnere når man lykkes med noget. ;)

Haha virkelig, er helt enig! :crysmile:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.