På tagpladerne fra Lindab vi har fået, står der, at de ikke må opbevares udenfor pga. eventuelle misfarvninger, der kan opstå pga. fugt mellem pladerne.

Desværre skal vi først montere dem til foråret. De ligger nu på paller under presenning og stadig i deres emballage. De er sorte tp20.

Er der nogen, der har oplevet de misfarvninger, Lindab advarer om?

• Sort Lindab tagplade tp20 under presenning på paller, stadig i emballage, på græsset; risiko for misfarvning nævnt.
C Chronaus sagde:
På tagpladerne fra Lindab, vi har modtaget, står der, at de ikke må opbevares ude pga. eventuelle misfarvninger, der kan opstå pga. fugt mellem pladerne.

Desværre skal vi først montere dem til foråret. De ligger nu på lastpaller under presenning og stadig i deres emballage. De er sorte tp20.

Har nogen oplevet de misfarvninger, Lindab advarer om?
Hvis der kommer vand ind mellem pladerne, opstår der nemt noget, man plejer at kalde "hvidrust", det er et almindeligt fænomen.

• Synes
Chronaus
  • Laddar…
N Nissegandhi sagde:
Hvis der kommer vand ind mellem pladerne, bliver det let noget, man plejer at kalde "hvidrust", det er et almindeligt fænomen.
Også på sorte plader?? Tænker at hvidrust har med galvaniseringen at gøre, og den er jo under farven...

C Chronaus sagde:
Også på sorte plader?? Tænker at hvidrust hænger sammen med galvaniseringen og den er jo under farven...
Ja på alle farver.

Undskyld mig men hvordan så? Så må farven jo forsvinde inden zinken oxiderer?

C Chronaus sagde:
Undskyld mig men hvordan så? Så må malingen jo forsvinde, før zinken oxiderer?
Desværre kan jeg ikke forklare hvordan det foregår, men da jeg har solgt plader i mange år, ved jeg, at det er sådan.

N Nissegandhi sagde:
Desværre kan jeg ikke forklare hvordan det foregår, men eftersom jeg har solgt plade i mange år, så ved jeg at det er sådan.
OK. Og hvor store blærer taler vi om, og er det muligt at fjerne dem fra sort plade?

C Chronaus sagde:
OK. Og hvor store blemmer taler vi om, og kan de fjernes fra sort plade?
Det afhænger af, hvor meget fugt der har været, uanset hvad bør man undgå hvidrust.

N Nissegandhi sagde:
Det afhænger af, hvor meget fugt der har været, uanset hvad bør man undgå hvidrust.
Jo jeg forstår det, jeg kan bare ikke finde et eneste billede på hele internettet, hvor en lakeret plade har fået hvidrust. Så længe det ikke regner på dem, bør de jo være ok i hvert fald!

C Chronaus sagde:
Jo jeg forstår det, jeg kan bare ikke finde et eneste billede på hele internettet hvor en lakeret plade har fået hvidrust. Så længe det ikke regner på dem bør de jo være ok i alle fald!
Det er nok at enderne på bunten bliver våde så suger fugten ind kapillært.

N Nissegandhi sagde:
Det er nok, at enderne på bundten bliver våde, så suger fugten ind kapillært.
Enderne er jo også ubehandlede, så derfra kan der nok blive hvid rust.

N Nissegandhi sagde:
Det räcker at enderne på bundtet bliver våde så suger fugten ind kappil
plåtrickard plåtrickard sagde:
Enderne er jo åxå ubehandlede, så derfra kan det blive hvidrust
Det er jeg helt med på, tænkte mest på hvordan det kunne danne hvidrust midt på pladen!

plåtrickard plåtrickard sagde:
Enderne er jo også ubehandlet, så derfra kan det nok blive hvidrust
Kan det tørres væk da?

C Chronaus sagde:
Kan man tørre det væk?
Hvor godt og praktisk synes du, det lyder?

N Nissegandhi sagde:
Hvor godt og praktisk synes
N Nissegandhi sagde:
Hvor godt og praktisk synes du det lyder?
Hmmm hvad mener du? At galvaniseringen er blevet dårligere eller? Hvis jeg kun behøver at tørre pladerne af, inden montering, er det 100 gange lettere end at få dem ind under tag.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.