Jeg har haft snedker hjemme, og de har isoleret mine ydervægge. Nu er jeg kommet så langt, at jeg skal begynde at sætte gips op overalt. Jeg havde tænkt mig at have OSB plader bag alt gips. Jeg mangler dog noget at fæste den øverste kant af pladerne i, se mine billeder. Behøver jeg sætte nogle brædder op, eller klarer jeg mig med OSB og derefter gips?
Nu er jeg ingen nybygger, så jeg kan tage helt fejl, men - med tanke på at tagets dampspærre ser ud til at være bøjet ned over isoleringens inderside, og med tanke på hvordan den der hvide firkantede tingest stikker ud på det højre billede - er det her virkelig færdigisoleret eller skal der plastik på og derefter endnu et lag lægter med isolering?
Ellers, skal der ikke være lægter ved loft og gulv, når man monterer plader.
Ellers, skal der ikke være lægter ved loft og gulv, når man monterer plader.
Synes også, at der burde sidde dampspærre på "gavlväggen". Men hvis du sætter OSB-plade før gipsen, så er det nok og bliver stabilt tilstrækkeligt.Farzan sagde:Nu er jeg ingen nybygger, så jeg kan have helt forkert, men - med tanke på at tækkets dampspærre ser ud til at være nedbøjet over isoleringens inderside, og med tanke på hvordan den der hvide firkantede tingen stikker ud på det højre billede - er dette virkelig færdigisoleret, eller er det så, at der skal på plast og derefter et lag mere regler med isolering?
Ellers, selvfølgelig skal der være regler ved tag og gulv, når man monterer plader.
Dampspærren går under det synlige lag af isolering (70 mm regel og isolering/dampspærre/70 mm regel og isolering liggende/110 mm stommen og isolering/vindpap/træfacade). Det der ses på billedet er dampspærre fra væggen, som er til overs i samlingen, den er klemt med en regel, og der blev cirka 30 cm til overs, som ikke gør nogen nytte. Overlappet fra taget går ned cirka 30 cm indenfor væggens dampspærre, så det skal være gjort rigtigt. Man kunne mene, at tømreren burde have lagt det ud under lægterne, men det gjorde han ikke.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Saknar kvitton vid husförsäljning.
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Saknar inomhussensor, problem vid vedeldning
Fjärrvärme & Gas -
Saknar tydlig tomtgräns vid bygglov
Bygglov -
Köksfläkt som stinker och som saknar kolfilter vid köp av BR
Vitvaror -
Armatur eller egen lösning? Saknar belysning vid El avbrott.
El