Hej!

Vi er ved at bygge et garderobeskab ind i et soveværelse her, men før vi fortsætter, vil jeg gerne tjekke, om lydisoleringen vil fungere i dette rum, da vi har opdaget nogle sprækker nær gulvet.

1) Der sidder et fordelerskab til gulvvarmen mellem væggene. Så det er mest tomrum og en pladedør til skabet i en del af væggen. Det burde vel føre til meget lydindslip? Jeg vil selvfølgelig dække hullet over gulvet med gips. Men bør jeg også udbedre sprækken, selvom det meste vil være dækket af gulvet og soklen? Hvordan i så fald? Har ingen idéer.

2) Der er en sprække i væggen mellem to rum på grund af mangel på en syld i en del af væggen. Sprækken er dog også under gulvet/soklen, men tænker, at det burde udbedres? Eller er det overkill? Jeg ved dog ikke, hvordan jeg kan komme til for at fastgøre gips, det er også for dybt/stort til fugemasse. Måske noget skum?

Kom gerne med tips til, hvilket materiale der fungerer! :)

• Byggeri med trægulv under installation, huller i vægge tæt på gulvet, synlige rør og en træplanke på gulvet.
  • Gulv med synlig åbning under væg, afslører huller og træplade; ledninger stikker frem. Potentielle lydisoleringsproblemer illustreres i rummet.
  • Et hul i en væg ved gulvet viser en revne med synlig isolering, der kan forårsage lydlækage i rummet.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.