4,405 læst ·
5 svar
4k læst
5 svar
Lokaliser bjælkerne gennem gulvet i træbjælkelag
Hej!
Kan nogen hjælpe mig med en metode til at lokalisere, hvor bjælkerne/træreglarne løber i mit 20-talshus med trægulv? Ovenpå bjælkelaget ligger et plankegulv i to lag, hvilket ser ud til at gøre det umuligt at bruge en almindelig regeldetektor. Jeg skal bolte et pengeskab fast i gulvet, så jeg skal finde et stabilt fastgørelsespunkt for at undgå bare at skrue skabet fast i et par tynde brædder med løs sand under...
Stort tak på forhånd!
Kan nogen hjælpe mig med en metode til at lokalisere, hvor bjælkerne/træreglarne løber i mit 20-talshus med trægulv? Ovenpå bjælkelaget ligger et plankegulv i to lag, hvilket ser ud til at gøre det umuligt at bruge en almindelig regeldetektor. Jeg skal bolte et pengeskab fast i gulvet, så jeg skal finde et stabilt fastgørelsespunkt for at undgå bare at skrue skabet fast i et par tynde brædder med løs sand under...
Stort tak på forhånd!
Et plankegulv i to lag lyder ret stabilt i og for sig, og man kan måske bruge noget, der folder sig ud under gulvet ved montagen, men en måde at finde gulvbjælkerne KAN være at bruge en stærk neodym-magnet til at finde sømrækkerne i gulvet, som markerer reglen.
(Har du et lag masonit i gulvet med 1 mio. søm i fungerer nok ikke dette....)
(Har du et lag masonit i gulvet med 1 mio. søm i fungerer nok ikke dette....)
Tak for tippet Ingenjören! Jeg ledte (forgæves) efter sømhovedet på plankerne for at finde reglarne, men din metode var jo betydeligt smartere!!
Tænkte på samme sag som ingeniøren, findes gipsankre som man folder ud på bagsiden men de er ikke større end m6.
Man anvender samme type når man fastgør glidesikring for stige mod tag. man borer hul i råsponten og folder i et anker de er m8 eller m10.
Det bliver nok ikke svagere end at skrue i bjælkelaget.
Man anvender samme type når man fastgør glidesikring for stige mod tag. man borer hul i råsponten og folder i et anker de er m8 eller m10.
Det bliver nok ikke svagere end at skrue i bjælkelaget.
http://www.stegcentralen.se/sv/arti...al-2/fasten/weland-stal-snabbfaste-60-mm.html
Noget sådan her måske?
Noget sådan her måske?
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Går radongas igennem beton?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Genomströmningsvärmare -> huvudsäkring?
Vatten & Avlopp -
Forstærke gulvbjælkelag ved at trække rør gennem bjælkerne?
lokalisere reglar gennem loft?
Nytt avlopp på vinden - gå igenom golvbjälkarna?
Vatten & Avlopp