33,885 læst ·
16 svar
34k læst
16 svar
Løfte brændeovn ved gulvlægning?
Jeg har en kamin, der står på stenplader i dag. Disse er udsavede i laminaten, så de ligger i samme højde. Jeg vil nu lægge et nyt gulv på det eksisterende gulv, men får så problemet, at jeg skal skære det nye gulv ud for kaminen...
Alternativ 1 er at løfte kaminen? Hvor svært kan dette være? Har en 1.5-plans villa med skorsten op til taget.
Alternativ 2 er at figursave gulvet efter kaminen. Kan man have laminatgulv i direkte forbindelse? Det er en täljstenskamin fra Contura.
Flere alternativer?
Alternativ 1 er at løfte kaminen? Hvor svært kan dette være? Har en 1.5-plans villa med skorsten op til taget.
Alternativ 2 er at figursave gulvet efter kaminen. Kan man have laminatgulv i direkte forbindelse? Det er en täljstenskamin fra Contura.
Flere alternativer?
Medlem
· Västernorrland
· 11 696 indlæg
nej du skal jo have gnistskærmen intakt, det som er stenene i dag altså. At løfte brændeovnen er vist ikke altid så nemt da skorstenen ofte står på brændeovnen.
Vi har glas som gnistskærm til vores Contura. Under ligger der egetræsgulv. Fungerer fantastisk. Glasskiven er også let at trække ud, så det er nemt at rengøre under den, hvis der er kommet snavs ind.M mgranbom sagde:
Måske ikke super tydeligt på det vedhæftede dårlige mobilbillede.

Halløj igen! Drengen har været syg, så har været nødt til at lægge dette på hylden et stykke tid.
Sådan ser det kedeligt ud i dag. Jeg er bange for, at jeg får en grim kant mod kaminen, hvis jeg lægger gulvet over stenen. Bygger jo en del med foam og gulv. Alternativ to er at fjerne de yderste sten og "skubbe under" gulvet?
Sådan ser det kedeligt ud i dag. Jeg er bange for, at jeg får en grim kant mod kaminen, hvis jeg lægger gulvet over stenen. Bygger jo en del med foam og gulv. Alternativ to er at fjerne de yderste sten og "skubbe under" gulvet?
Hej, står overfor at løfte vores brændeovn for at trække gnistbeskyttelsen i glas ud. Ca hvor mange mm kan man løfte uden at røgrøret bliver beskadiget?
Undskyld at jeg plager med spørgsmål, men jeg føler mig rådvild. Når vi så har løftet op brændeovnen, fjernet pladen (HVIS VI LYKKES!!) hvordan bliver det så, når vi sætter den på gulvet? Så "mangler" der jo den højde som pladen udgjorde. Må vi måske beholde pladen?!