Det afhænger jo af, hvor tyk du vil have væggen. Du kan måske mure en letbetonvæg op?
 
Er der nogen, der ved, om man bagefter kan tjekke, om det virkelig er isoleret i væggen uden at rive den ned??
 
Det er nok at banke på den, så kan man tydeligt høre, om den er isoleret eller ej. Det bedste er jo, hvis man er der og ser, at de virkelig indsætter isoleringen i væggen, inden de skruer det ydre lag på.
Et tip er måske at installere web-kameraer i dele af huset, så man kan følge byggeprocessen i realtid?
 
:) Tak. nu har jeg løbet rundt og banket i væggene, hm det lyder hult i alle men helt klart ikke ligesom hult....
 
Vi tænkte tage ferie under byggetiden og fodre håndværkerne med kaffe, smørrebrød og boller for at de skal have energi til at arbejde ;D
Senere vil vi have kameraet i hånden og tage billeder, når de arbejder, for at lægge dem på vores hjemmeside.
Tror I ikke, at de vil forsøge at gøre et godt stykke arbejde, hvis de ved, at deres billede kommer op på nettet ;D ;D ;D
 
Har hørt om et snedkerhold, der gipsede deres madrester ind i væggen... men det er virkelig sygt
 
I en grindstolpe jeg byggede for nogle år siden, lagde jeg et plastet dokument, der beskrev lidt om hvilke vi som bor/boede der havde det samt lidt anden sjov info. Almindeligt er vel, at man også smider en avis ind i vægge, mm. Håber det er mere almindeligt end gammel mad, :P

Mvh Ingvar
 
Det er meget spændende for kommende generationer at finde dokumentation fra svundne tider. Jeg ombetrak en sofa fra slutningen af 1700-tallet og fandt under stoffet en lille firkant af det originale stof, som nogen havde lagt der. Det føltes faktisk som en besked... Så lad spor efter jer, hvis I laver noget... det er så let at skrive noget eller gemme en lille besked osv.
 
Vi har lagt et brev med en cd-rom med bygge billeder plus lidt billeder af os under en gipsplade.
Håber at der ikke kommer en søm lige der :)
 
KarlXII sagde:
Vi har placeret et brev med en cd-rom med bygge billeder plus nogle billeder af os under en gipsplade.
Håber at der ikke kommer et søm lige der :)
Håber at der findes nogle CD-læsere tilbage når nogen river gipspladen ned og finder en mærkelig plastikting fra stenalderen... ...eller at nogen river gipspladen ned inden for 20 år (omtrentlig levetid for en CD-skive).

I vores forrige lejlighed havde håndværkerne moret sig med at tegne obskøne billeder på væggene. Lidt sjovt faktisk.
 
I de tilfælde hvor man anvender CD-Rom skiver, så måske man skal sende med en dokumentation over hvad det er for en type skiva og hvilket format dataet er på.

Tænk hvis man fandt et gammelt rullband fra 70'erne i dag. Så ville jeg ikke have nogen anelse om, hvad jeg skulle gøre med det.
 
Bannede glædesdræbere >:(
 
Tja de har jo sendt ting op i rummet også, bla var vel grundstofferne med koder med, som om en marsianer skulle kunne læse bogstaver, så var det vist billeder af en hun og en han også, de bliver nok skidebange!! hihi
 
Vi har skrevet små beskeder her og der i huset. :D
Håber det er fremtidige oldebørn som river og skal bygge om. (har ingen børn engang men man må jo drømme alligevel)
 
Sjov idé at bygge en besked ind. Renoveret tømmerhus på en gammel torp de to sidste somre, og man finder meget sjovt.

Venligt af Sweli at byde tømrerne på kaffe, men vær ikke for venlig hvis du betaler dem per time. Timerne løber hurtigt væk, når man har det hyggeligt :).

Er der nogen, der ved, hvor meget isolering man bør have i indervæggen samt i mellem etageadskillelsen? 45-70-95?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.