Har et lille hul i kobber-tagrennen, ca. 1x1mm ville jeg gætte. Men det er nok til, at det drypper igennem.
Hvordan tætner jeg hullet lettest? Tage ned og sende til svejsning er ikke på tale.

Har læst, at man ikke skal bruge silikone men hellere udendørs fugemasse, men det føles så unødvendigt at købe en 300ml udendørs fugemasse patron for bogstaveligt talt bare at klikke i en mindre ært.
Overvejer om man kan bruge noget, man normalt har derhjemme. Har en dåse åben polyester spartelmasse med epoxy hærder, tror I det virker? Eller måske bare sølvtejp?

Tak på forhånd

P
N naikon sagde:
Har et lille hul i kobbertagrenden, ca 1x1mm ville jeg gætte. Men det er nok til, at det drypper igennem.
Hvordan tæpper jeg hullet nemmest? Tage ned og sende af sted til svejsning er ikke en mulighed.

Har læst, at man ikke skal bruge silikone men hellere udendørs fugemasse, men det føles så unødvendigt at købe en 300ml udendørs fugemassepatron for bogstaveligt talt kun at klikke i en mindre ært.
Overvejer om man kan bruge noget, man normalt har hjemme. Har en dåse åbnet polyesterspartel med epoxyhærder, tror I det virker? Eller bare sætte sølvtape på?

Tak på forhånd
Hvorfor ikke montere en sådan her...

https://www.byggmax.se/rännskarv-svart-p26382

Sølvfosforkobberlod

Køb en tube butyltætning, det fæster og holder længere end fugemasse/silikone. Koster en 50-lap, det kan du vel godt bruge på din rende?

M Mapet890 sagde:
Jeg købte sådanne

[link]
Ser perfekt ud, sådan må det nok blive!
Edit: Æv, den var udgående og fandtes ikke på lager... typisk
I InsidersUnited sagde:
Køb en tube butyltætning, det fæstner og holder længere end fugemasse/silikon. Koster en 50'er, det kan du vel godt spytte i din rende?
Det er vel ikke direkte prisen som er et problem, mere bare at det fra f.eks. et miljøsynspunkt føles unødvendigt at åbne en hel tube bare for at bruge en halv ært... Jeg ved, den vil blive stående og så smidt ud
Kom på, at jeg faktisk havde en tube butyl i kælderen, men den er 8 år gammel, og der står 12 måneders holdbarhed på pakken. Smide ud eller prøve?

• Synes
InsidersUnited
  • Laddar…
S
Tec7 ville jeg have anbefalet. Den har du alligevel brug for til noget garanteret :)

Men prøv med butylen, som du har. Har den stået godt, så er der nok ikke noget galt med den, tænker jeg.

• Synes
InsidersUnited og 1 anden
  • Laddar…
Rens og lod med almindeligt loddetin..

plåtrickard plåtrickard sagde:
Rengør og lod med almindelig loddetin..
Hvad skal TS bruge til at opvarme renden, hvis han skal følge dit råd?

S SvanteC sagde:
Tec7 havde jeg anbefalet. Den har du alligevel brug for til noget garanteret :)

Men prøv med butylen som du har. Hvis den har stået godt, er der nok ikke noget galt med den tænker jeg.
Ah alright. Ja jeg prøver nok tuben og ser om det virker okay. Tak for tipset med Tec7, har aldrig brugt det, men måske er det godt at have.

Denne tape ser jo ellers fin ud, hvis man vil køre tape-løsning, endda billede på tagrende hehe
https://www.bauhaus.se/aluminiumstejp-tesa-10mx50mm

S
N naikon sagde:
Ah alright. Ja jag prøver nok tuben og ser om det virker okay. Tak for tippet med Tec7, aldrig brugt men måske godt at have

Denne tape ser jo fin ud ellers hvis man vil gå med tapeløsning, t.om billede på tagrende hehe
[link]
Tape vil ikke holde i det lange løb.

N naikon sagde:
Denne tape virker jo fin ellers, hvis man vil bruge tape-løsning, der er endda billede af tagrende hehe
[link]
Aluminium og kobber er ingen god kombi. Der opstår galvaniske strømme, som vil forårsage korrosion, dvs. hullet bliver større på sigt.

P
En sort tagrenderille på en kobberrende, vil jo se ud som om Åsa-nisse har været forbi og repareret.

• Synes
Nötegårdsgubben og 1 anden
  • Laddar…
P
Stefan N Stefan N sagde:
En sort ränneskarn på en kobberrende, kommer jo til at se ud som Åsa-nisse har været der og repareret.
Det er muligt at lakere disse grønne, hvis man vil...

• Synes
InsidersUnited
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.