Bygning: Et skur, der skal bruges netop som skur. Uisoleret.

Problem: Når stellet er kommet op, ser vi, hvor høj det bliver.

Bredden er 255 cm. Sadeltag.
Tagbjælkerne ville være 45x95 (indkøbt) med hanebånd, der hviler på remmen.
Tagvinkel enten 15° eller 8°.
Tagfod 30 cm.
Råspont og Papptag
Lave vindskeder.

Spørgsmål
Er der en metode til at sænke ydertaget, der faktisk er fornuftig?

Jeg overvejer at skære tagbjælkerne skråt, så de slutter ved ydersiden af remmen og derefter skrue "konsoller" fast som en forlængelse af bjælkerne. Konsollerne laver jeg af grovere regler. Jeg sparer ca. 10 cm i højden, og konsollerne skal "kun" bære tagfoden. Jeg indser, at jeg må forstærke tagbjælkerne, f.eks. ved at lade hanebåndet gå ned til nederkanten af remmen (45 mm) på de tre spær, der ikke har støtte af væggene.

Meninger eller andre forslag?

et pulpettag måske?

der findes jo papp ned til 3 grader, da ville højden på taget /eksklusive vindskeder mm, kun hældningen) blive 255*(3*Pi/180) omtrent lig med 255/20= 13-14cm-ish

Vi har allerede fire forskellige tagvinkler på huset/tilbyggede rum så jeg tænkte på at genbruge en af dem.

Lige nu hælder det mod 15 °, og at så sænke på en eller anden måde, selvom jeg tøver. Skal det være 15° må jeg endda sænke for at klare 3 m grænsen. Dette opdagede jeg i morges, da jeg byggede den første stolpe og indså at jeg havde regnet forkert.

Z z_bumbi sagde:
Lige nu hælder (ha) det mod 15° og at sænke på en eller anden måde, selvom jeg tøver. Skal det være 15° skal jeg endda sænke for at klare 3 m grænsen. Dette opdagede jeg her til morgen, da jeg byggede den første stol og indså, at jeg havde regnet forkert.
Ikke overvejet at hæve jorden rundt omkring lidt i stedet, hvis tagvinklen er vigtig? Jordtilladelse er sandsynligvis ikke nødvendig, hvis man hæver nogle dm, jeg tænker et lag groft grus omkring skuret.

Det blev 8° på taget
Nu kommer det blive svært at få skiene ind i tagspærene. . :D

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.