forsøger at reparere en ødelagt tærskeldel i vores gamle altandør fra -69. Tidligere teak, har måttet fjernes 🙀på grund af dårlig stand, og erstatter nu med fyrretræ med facadefarve. (Bedre forslag er velkomne).
Mit problem nu er, når jeg forsøger at montere nybestilt tærskelblik, så er der brug for et hul her til låsemekanismen, der gik ned i den gamle tærskel. I overkanten er der et stålfittings, så jeg skal finde sådan et/lave et, men hvad gør man nedad for at stoppe fugt fra pladen? Kan man forestille sig en form for plastprop? Nogen der har en idé?

Havde et billede med, men kom ikke med. Prøver igen når jeg er ved en computer

KJD KJD sagde:
Havde et billede med, men det kom ikke med. Prøver igen når jeg er ved en computer

• Gammelt trægulv og dørkarm under renovering med nyt træpanel og understøttende bjælke ved siden af et sort metalark.
Vedhæfter billede af låsestift og låsbeslag i overkanten på døren. Er der nogen, der ved, hvad dette kaldes, og hvor man kan få fat i noget, der kan fungere?

• Låssprint og låsbeslag monteret i overkant på en trædør, muligvis i en udendørs ramme, med fokus på metalstiften.
  • Låsesystem på trædør med monteret metalbeslag og to skruer i toppen.
S
  • Synes
JSten og 1 anden
  • Laddar…
Navnene her er jo det, jeg kan søge efter, det ser derimod mere ud til at være for en låsecylinder (firkantet) mens min låsdel er en rund stift her.
Med tanke på at jeg har lagt en plade over dørtrinnet nu, så vil jeg ikke bore ned i den (rød markering i billedet) hvis fugt skulle trænge ned der.
Overvejer at sætte en låseanordning på indersiden af døren ned i trædørtrinnet, som så vil være synlig - men kan ikke komme på noget bedre.
Havde været interessant at vide, hvordan man gør på nye dørpartier, men er ikke kommet til at se nogle.

• Trædørparti med en plade over en tærskel, rød markering viser en del af døren, inde i et værksted. Skruer og værktøj kan ses i baggrunden.
S
Tærskelpladen sidder på ydersiden af tærsklen, så der er træ, hvor slutblik sidder.

Så virker det godt med det der slutblik til din kantreglen. Det er kun yderkanten, der skal have de rigtige mål. Indadtil spiller det ingen rolle, da døren alligevel slår mod anslaget i karmen.

Fandt nogle produkter, da jeg prøvede at søge med "slutbleck", mit efterfølgende problem blev, at jeg ikke ønskede at lave huller i pladen, da fugt kunne trænge ind der, og min reparerede dørtrins nu ikke længere er hårdttræ.

Skal finde dem frem på computeren senere, men de så ud til at have en plastdel, der måske kunne være tæt.
S sinuslinus sagde:
Tærskelpladen sidder på ydersiden af tærsklen, så der er træ, hvor slutblecket sidder.

Så fungerer det også godt med det slutbleck til din kantreglen. Det er kun yderkanten, der skal have de rigtige mål. Indadtil betyder det ikke noget, da døren så slår mod anslaget i karmen

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.