På vores grundgrænse er der en ældre (og høj, på visse steder 4 meter fra jorden) stenmure som delvist har tabt sten. Den ser ikke ud til at være koldmuret. Jeg vurderer ikke, at der er nogen overhængende risiko for kollaps, men små sten sidder delvist løst. Hvordan ville I gøre for dels at mindske risikoen for fremtidige sammenstyrtninger, dels gøre de skadede dele mindre grimme?
Nogen med erfaring med denne type mur...? Vil det fungere at smøre cementmørtel (eller noget andet?) på steder, hvor stenene er faldet ud?
Jeg har markeret med rødt, hvor stenene er faldet ud!
Nogen med erfaring med denne type mur...? Vil det fungere at smøre cementmørtel (eller noget andet?) på steder, hvor stenene er faldet ud?
Jeg har markeret med rødt, hvor stenene er faldet ud!
Senest redigeret:
Hej, jeg kan desværre ikke bidrage med noget svar, men jeg har stort set det samme spørgsmål. Op til 4m høj mur, som ser ud til at være muret på lignende måde som din, hvor gammel mørtel er forvitret, og mindre sten er begyndt at falde ud.Flospel sagde:
På vår grundgrænse er der en ældre (og høj, nogle steder 4 meter fra jorden) stenmur, som delvist har mistet sten. Den ser ikke ud til at være koldmuret. Jeg vurderer ikke, at der er nogen overhængende risiko for sammenstyrtning, men små sten sidder delvist løse. Hvordan ville I gøre for dels at mindske risikoen for fremtidige sammenstyrtninger, dels gøre de skadede dele mindre grimme?
Nogen med erfaring med denne type mur…? Vil det fungere at svømme cementmørtel (eller andet?) i områder, hvor sten er faldet ud?
Jeg har rødmarkeret områder, hvor stenene er faldet ud!
I mit tilfælde er der en niveauforskel, så bag muren i overkanten er min have. Nedenfor muren går en vej. Er lidt bange for, at trykket fra masserne skubber større sten ud, så hele muren med tiden risikerer at kollapse?
Vedhæfter nogle billeder.
Taknemmelig for tips og råd om, hvordan dette kan repareres!
Nogle billeder viser hele muren, andre hvordan det ser ud indenfor, hvor større sten er faldet ud.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Laga sprickor i stor keramikkruka
Altan & Uteplats -
Fönsterkitt som lossnat, lappa och laga eller vänta o göra om hela?
Fönster & Dörrar -
Hur lagar jag min diskmaskin? -IKEA Mellanstor- HJÄLP!
Vitvaror -
Lappa/Laga gammal stödmur
Grund & Markarbeten -
Fjern "vassgips" og lægge nyt gips eller lappe og reparere eksisterende?
Byggematerialer & Byggeteknologi