Hej,
Skal forhåbentlig få besigtningsbemærkninger på grunden udbedret, med en løsning der kræver mur med l-støtte. Hjørnet af grunden er noget mindre end 90 grader, og der har entreprenøren tegnet en l-støtte med 90 graders vinkel, så der dannes en lille kile mellem muren og grundgrænsen og nogle graders vinkel mod resten af muren, se billede.

Er dette normal fremgangsmåde eller en omkostningsbesparende "snusket løsning"? Jeg er totalt uvidende hvad angår l-støtte, men antager at det er langt fra umuligt at skære/støbe, så hjørner kan anlægges med en vilkårlig vinkel, og at det ikke burde give en alt for stor omkostningsforøgelse. Ret mig gerne hvis jeg tager fejl! Er der andre grunde f.eks. angående styrke til at bruge et præfabrikeret 90-graders hjørne i stedet for at tilpasse det til grundgrænsen?

Byggetegning viser et hjørne af en tomt med et L-støtte i 90 graders vinkel, markeret med en rød cirkel.

L-profiler er i modul 90 graders, samt at de fastgøres i hinanden, for at få noget i hjørnet så stilles den til venstre tæt op mod den højre, kant i kant med ydersiderne, med den vinkel der findes vil det blive tæt mellem elementerne. Fastgørelsesdelene skal da knækkes i samme vinkel for at trække elementerne sammen. Med en sådan montering vil der komme en opstagning på 100 % i hjørnet og skal det give sig, skal i princippet alt give sig.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.