hej.
er ved at ordne et rum i kælderen, som jeg har tænkt at lave et gym ud af d^_^b
så, at gulvet var ret skrammet, da jeg havde fået al rodet væk, så jeg tænkte, at jeg skulle flyde gulvet op, så det bliver pænere...

det er beton gulv og vægge, så det skal stort set bare primes og hældes spartelmasse ud, men som det ser ud, har der været flydespartel med limede linoliumstykker originalt på gulvet... de er væk, men der er lidt limrester tilbage... skal de fjernes for at kunne flydespartle, eller er det nok at feje over med en kost og fjerne det meste og så prime og flydespartle, eller kommer det til at gå galt??

Jeg ville ikke tage chancen uden at leje en betonpolerer eller købe en slibeskive til vinkelsliberen, jeg fandt en sådan på Bauhaus for 80 kr tror jeg, men det afhænger jo af, hvor stort rummet er, om man klarer det med den, ellers for at få fjernet limresterne så går det måske med stålbørste til boremaskine eller vinkelsliber. Brug halv- eller helmaska for det støver ad helvede til.

ja selve området som har lidt lim på sig er ikke stort.. kan det være en halv kvadratmeter måske så det burde ikke være alt for besværligt at gå over med skiverondellen

Nej så er det ikke noget at tage chancer med, lidt mere besværligt hvis det var 30 kvm.

ja så behøves de lidt voldsommere grejer... hele rummet er på næsten 7 kvadrat så det er ikke så stort... kiggede lidt mere i går og der ligger et tyndt lag flydespartel der hvor limet er så jeg satte en koben i og brækkede til, så nu er hele kagen med lim borte :) tog 20 sek typ hehe

var det flydespartlet der siden tidligere? tjek så det sidder, har oplevet at de ikke har primet og været nødt til at bryde det gamle flyde op.

el_ias sagde:
var det flytspacklat där sedan tidigare? kolla så det sitter, har vart med om att dom inte har primat och varit tvungen att bryta bort det gammla flytet.
tror de varit flytspacklat tidligere men meget tyndt i så fald. måske 2-3 mm og de sidder si så där
typ 97% af gulvet er allerede ren beton da de tidligere ejere af huset havde begyndt med rummet og skulle gøre det pænt så det er typ i et hjørne på en kvadrat hvor de gamle linoliumsfliser og flydespartel er tilbage men som sagt de sidder ikke så godt så jeg har siddet med en spartel og hammer og banket det væk stort set alt allerede så når det skal flydespartles så vil de gamle være væk...

men så er det bare at prima køre på:) held og lykke

jepp.. de skal indkøbes i ugen... har jo bestilt grejerne til gymmet som skal være der så man må jo hellere arbejde på så man kan begynde at træne

for resten. nogen der ved hvor mange liter det bliver af en 25kg sæk flydespartel... tænkte købe nogle spande så far kan blande mens jeg hælder og glatter

Lagom til en almindelig murerbalje hvad de nu er, 15 el 20 Liter, 20 tror jeg.

okay jeg har en på 17l så det burde virke.. køber et par mere nu jeg alligevel skal ind og købe primer og spartelmasse i morgen

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.